Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kamera çekiminde kullanılan bazı temel açılar şunlardır:
- Eye Level Shot (Göz Hizası): Kamera, oyuncularla aynı seviyede bulunur ve karakterlerin göz hizası objektife hizalı olur 1.
- Low Angle Shot (Alçak Kamera Açısı): Kamera, göz hizası seviyesinin altında kalır ve oyuncular aşağıdan görünecek şekilde kadrajda yer alır 1.
- High Angle Shot (Yüksek Kamera Açısı): Kamera, göz hizası seviyesinin üstünde yer alır ve oyuncular tepeden görünecek şekilde çekilir 1.
- Dutch Angle or Dutch Tilt Shot (Eğik Çekim): Kamera açısı, kamera yüksekliğinden bağımsız olarak eğik bir şekilde ayarlanır 14.
- Aerial Shot (Havadan Çekim): Kamera, uçak, helikopter veya drone gibi yüksek bir noktaya yerleştirilerek yere doğru bakacak şekilde çekim yapılır 14.
Ayrıca, wide angle (geniş açı) ve ultra-wide angle (ultra geniş açı) gibi lens açıları da güvenlik kameralarında ve diğer çekim türlerinde kullanılır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: