İyi ve kötü okul kavramları, genellikle ücretli öğretmenlerin görüşlerine göre değerlendirilmektedir. İyi okul, genellikle şu özelliklerle ilişkilendirilir: - Fiziksel imkanlar ve teknolojik donanım: Geniş imkanlar, gerekli materyal ve malzemelere sahip olma. - Olumlu okul iklimi ve iletişim: İdare ile öğretmenler arasında iyi bir koordinasyon ve öğrencilerin motive edilmesi. - Öğretmen ve veli profili: Nitelikli öğretmenler ve velilerle iyi ilişkiler. Kötü okul ise genellikle şu faktörlerle tanımlanır: - Olumsuz yönetici davranışları: Okul müdürünün kötü yönetimi ve öğretmenlere karşı baskıcı tutum. - Öğretmen niteliği ve veli profili: Öğretmenlerin yetersizliği ve velilerin öğretmene karşı yönlendirici olması.