Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
7C kavramı farklı bağlamlarda farklı amaçlar taşıyabilir:
- Pazarlama: Pazarlamada 7C, müşteri odaklı stratejiler geliştirmeyi esas alan bir pazarlama karmasıdır 3. Bu kavram, müşterilerin ihtiyaçlarını ve beklentilerini merkeze alarak işletmelerin daha etkili pazarlama stratejileri oluşturmasını sağlar 3.
- İnternet Sitesi Standartları: Bir internet sitesinde bulunması gereken 7 standart olarak da kullanılır 2. Bu standartlar: context (site genel yapısıyla çelişmeyen öğeler içermesi), content (bilgilere kolayca ulaşabilme), community (herkesin o web sitesine ulaşamaması), customization (dinamik web siteleri), communication (bir problem ile karşılaşılması durumunda site yöneticileri ile iletişim kurulabilmesi), connection (farklı ortamlarda çalışabilmeli) ve commerce (sadece satış anlamı taşımayıp son kullanıcının internet sayfasında istenilen şeylere ulaşması sağlanmış olması) olarak tanımlanır 2.
- İletişim: İletişimin 7 C’si olarak da bilinir 5. Bu kavram, iyi ve etkili bir iletişim sağlamak için uyulması gereken kuralları içerir 5. Bu kurallar: tamlık, somutluk, nezaket, doğruluk, netlik, düşünme ve özlülük olarak tanımlanır 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: