Reçetem Sistemi kullanmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. E-İmza Başvurusu: İlk olarak, elektronik imza (e-imza) başvurusu yapılmalı ve sertifika onaylanmalıdır. 2. Yazılım Seçimi: Kurumunuzda kullanılan HBYS, DHBS veya AHBS yazılımı Reçetem sistemine otomatik bağlıysa, bu yazılım üzerinden reçete düzenlenebilir. 3. Sisteme Giriş: Reçetem Sistemine giriş yapıldığında, sol menüden "Yeni Cihaz Reçetesi Oluştur" butonuna tıklanmalıdır. 4. Hasta Bilgileri ve Tanı Girişi: Hasta TC Kimlik Numarası ve ilgili tanılar girilmelidir. 5. Cihaz Seçimi ve Diğer Bilgiler: Hastaya verilecek tıbbi cihaz adı girilip, kullanım yeri, periyodu, birimi ve şekli seçilmelidir. 6. Reçetenin Kaydedilmesi ve İmzalanması: Reçete kaydedildikten sonra, 1. basamak sağlık kuruluşlarına bağlı hekimler "Pin Kodu" girerek reçeteyi imzalamalıdır.