• Buradasın

    Çocuklarla baş başa kitabı ne anlatıyor?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Çocuklarla Başbaşa kitabı, Mahmud Esad Coşan'ın Gülçocuk dergisinde çocuklara hitaben yazmış olduğu yazıların bir araya getirilmesiyle oluşturulmuştur 12.
    Kitapta, iman, İslam, namaz, ahiret inancı gibi İslami konuların yanında okul, öğrencilik, ders çalışma, yabancı dil gibi konularda da bilgiler aktarılmakta ve öğütler verilmektedir 12.
    Yazar, soyut kavramları çocukların anlayabileceği şekilde somutlaştırmış ve kendi hayatından ya da çevresinden örnekler vermiştir 2.
    Kitap, çocukların anlayabileceği şekilde hazırlanmış olup, en fazla 3 sayfadan oluşan bölümlere ayrılmıştır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Çocuklarla baş başa kalmak neden önemli?

    Çocuklarla baş başa kalmak, onların gelişimi ve duygusal sağlığı için önemlidir çünkü bu, aşağıdaki faydaları sağlar: 1. Empati ve İletişim: Çocuklarla sakin bir şekilde vakit geçirmek, onların duygularını anlamaya ve empati kurmaya yardımcı olur. Bu, daha etkili bir iletişim kurulmasını sağlar. 2. Problem Çözme Becerileri: Birlikte geçirilen zaman, çocuklara problem çözme becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Onlara adım adım nasıl çözüm üreteceklerini göstermek, karşılaştıkları zorlukları aşmalarını kolaylaştırır. 3. Stres Yönetimi: Fiziksel aktivite ve rahatlama teknikleri gibi aktiviteler, çocukların stresle başa çıkmalarına yardımcı olur. 4. Güven ve Destek: Çocukların, zorlandıkları konularda güvenebilecekleri yetişkinlerle konuşabilmeleri, onların duygusal destek ağlarını güçlendirir. Bu nedenle, çocuklarla kaliteli zaman geçirmek, onların sağlıklı bir şekilde büyümelerine ve gelişmelerine katkıda bulunur.

    Çocuk hikaye kitapları nasıl olmalı?

    Çocuk hikaye kitapları şu özelliklere sahip olmalıdır: Eğlendirici ve ilgi çekici olmalı, öğretici özelliği ikinci planda kalmalıdır. Çocuğun ilgi alanlarına uygun olmalı ve günlük deneyimlerine yakın konular içermelidir. Sade ve anlaşılır bir dil kullanılmalıdır. Canlı ve renkli resimler içermelidir. Kısa ve basit cümleler içermeli, uzun tümce ve paragraflardan kaçınılmalıdır. Somut kavramlar kullanılmalı, soyut ifadelerden uzak durulmalıdır. Pozitif ve güçlendirici mesajlar vermelidir. Dayanıklı ve kaliteli malzemeden yapılmış olmalıdır. Çocuğun gelişim seviyesine uygun olmalıdır. Ayrıca, şiddet, korku unsurları veya olumsuz davranışları özendiren içeriklerden kaçınılmalıdır.