Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
YGM (Yetkilendirilmiş Gümrük Müşaviri) belgesi almak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Eğitim: Gümrük müşavirliği yapabilmek için en az dört yıllık lisans eğitimi veren hukuk, iktisat, siyasal bilgiler, işletme, iktisadi ve idari bilimler fakültelerinden veya denkliği Yüksek Öğretim Kurumunca tasdik edilmiş yabancı yüksek öğretim kurumlarından mezun olmak gerekmektedir 23.
- Staj: Gümrük müşavirliği stajını, bir gümrük müşavirinin yanında en az bir yıl tamamlamış olmak şarttır 23.
- Sınav: Gümrük mevzuatı ve gümrüğe ilişkin iktisadi, ticari ve mali konuları kapsayan sınavda başarılı olmak gerekmektedir 2.
- Başvuru: Gerekli belgeler ile birlikte Bakanlığa (Genel Müdürlüğe) yetki belgesi başvurusu yapılmalıdır 34. Bu belgeler arasında başvuru formu, diploma, taahhütname, vekâlet bildirgesi ve adli sicil belgesi bulunmaktadır 3.
- Değerlendirme: Başvurular, Bakanlık tarafından en geç altmış gün içinde incelenerek sonuçlandırılır ve uygun bulunanlara yetki belgesi düzenlenir 34.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: