• Buradasın

    Tüketim toplumu Victor Lebow kimdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Victor Lebow, 20. yüzyıl ekonomisti ve perakende analistidir 5. En çok, 1955 yılında Journal of Retailing'de yayımlanan "Fiyat Rekabeti" başlıklı makalesinde Amerikan tüketici kapitalizminin dinamiklerini formüle etmesiyle tanınır 25.
    Lebow, makalesinde, "İnanılmaz derecede üretken ekonomimiz, tüketiciliği yaşam tarzımıza yükseltmemizi, malların satın alınmasını ve kullanılmasını ritüellere dönüştürmemizi, kişisel ve ruhsal tatminimizin tüketimcilikte aranmasını gerektiriyor" şeklinde ünlü bir söze yer vermiştir 12.
    Modern yazarlar, Lebow'un bu makalede göze çarpan tüketimin teşvik edilip edilmediğini veya Amerikalı tüketiciler arasındaki yaygınlığının üzücü bir şekilde kabul edilip edilmediğini tartışmaktadır 5.
    Lebow, Kayser-Roth Corporation'ın başkan yardımcılığı ve Fabergé'nin direktörlüğünü üstlendikten sonra, 1950'lerin sonlarında profesyonel faaliyetten emekli olmuştur 2. Daha sonra sivil haklar hareketi ile işbirliği yapmış, çeşitli süreli yayınlarda makaleler yayınlamıştır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Victor Lebow'un sözü nedir?

    Victor Lebow'un sözü şu şekildedir: > "Aşırı derecede üretken olan ekonomimiz, tüketimi yaşam tarzı haline getirmemizi, malların satın alınmasını ve kullanılmasını bir ayine dönüştürmemizi, tüketimde manevi tatmini, egomuzun tatminini aramamızı istemektedir. Bir şeylerin giderek artan bir hızla tüketilmesine, yakılıp bitirilmesine, yıpratılmasına, yenisiyle değiştirilmesine ve hurdaya çevrilmesine ihtiyacımız var". Bu sözler, 1955 yılında Journal of Retailing dergisinde yayımlanan "Fiyat Rekabeti" başlıklı makalesinde yer almaktadır.