• Buradasın

    Tareks kredi yükleme nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Tareks kredi yükleme işlemi doğrudan bir kredi yükleme sürecini içermemektedir. Tareks, Dış Ticarette Risk Esaslı Kontrol Sistemi anlamına gelir ve gümrüklerde ithalat ve ihracat işlemlerinin risk esaslı olarak yapılmasını sağlayan bir web tabanlı uygulamadır 13.
    Tareks'e başvuru ve firma tanımlama süreci şu adımlarla gerçekleştirilir:
    1. Elektronik imza (e-imza) edinme: Yetkili elektronik sertifika hizmet sağlayıcılarından e-imza alınmalıdır 12.
    2. Bakanlık web sitesine giriş: Ticaret Bakanlığı'nın resmi web sitesine (ticaret.gov.tr) e-imzanızla giriş yapılmalıdır 12.
    3. Firma bilgilerini girme: "Firma Tanımlama" bölümüne girerek vergi numarası ve diğer gerekli bilgiler eksiksiz doldurulmalıdır 12.
    4. E-imza ile onaylama: Girilen bilgiler kontrol edildikten sonra işlem e-imza ile onaylanmalıdır 1.
    5. Yetkilendirme işlemi: TAREKS üzerinden işlem yapacak kullanıcıları yetkilendirmek için "Yetkilendirme Başvurusu" kısmına girip, ilgili bilgiler doldurulmalıdır 12.
    6. Gerekli belgeleri teslim etme: Dilekçe ile birlikte imza sirküleri ve ticaret sicil gazetesi gibi belgeleri Ticaret Bakanlığı Bölge Müdürlüğü'ne gönderilmelidir 1.
    Bu işlemleri tamamladıktan sonra firmanız Tareks sistemine tanımlanmış olur 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tareks ücreti nasıl ödenir?

    TAREKS ücretleri, 14 Haziran 2021 itibarıyla kurumsal tahsilat yoluyla ödenmektedir. Ödeme adımları: 1. TAREKS ücretleri alanından tahakkuk numarasının oluşturulması gerekmektedir. 2. Oluşturulan tahakkuk numarası beyan edilerek, VakıfBank, Ziraat Bankası ve Halkbank'ta bulunan kurumsal tahsilat hesabına ödeme yapılmalıdır. 3. Ödemelerin belirtilen bankaların gişelerinden veya internet şubelerinden yapılması gerekmektedir, EFT ile ödeme yapılamamaktadır. Alıcı unvanı olarak "Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Döner Sermaye İşletmesi Saymanlık Müdürlüğü" yazılmalıdır.