Buradasın
Sürdürülebilirliğin temel ilkeleri nelerdir pazarlama?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sürdürülebilir pazarlamanın temel ilkeleri şunlardır:
- Tüketici Değeri: Müşteri istek ve ihtiyaçlarını, onlarla güvene dayalı ilişkiler kurarak sürdürülebilir şekilde karşılamak 5.
- Sosyal Sorumluluklar: Çevre dostu uygulamalar yerine getirilerek çevreye verilen zararın azaltılması ve çevre dostu uygulamaların yaygınlaşması için sosyal sorumlulukların yerine getirilmesi 14.
- Çevresel Etki: Üretimde doğal yolların tercih edilmesi, tükenebilir kaynakların en az şekilde kullanımı, taşıma sürecinde çevre kirliliğinin en az olması gibi çevreye en az zararı verecek şekilde planlama yapılması 1.
- Maliyet Planlaması: Çevre dostu uygulamalarda markaların bütçe ayırması gerektiği için, maliyetleri optimize eden bir planlamanın yapılması 1.
Ayrıca, 4C olarak bilinen değer temelli pazarlama karması da sürdürülebilir pazarlamanın önemli bir bileşenidir ve şunları içerir:
- Müşteri Maliyeti: Ürün ve hizmetlerin çevresel ve müşteriye olan maliyetini dikkate almak 5.
- Müşteriye Uygunluk: Müşterilerin sürdürülebilir ürünlere ulaşmalarında, kullanmalarında ve kullanım sonrası değerlendirmelerinde uygun çözümler ortaya koymak 5.
- Müşteri İletişimi: Ürün ve hizmetlerin müşteriye sunduğu değerlerin işletmeler tarafından müşteriye iletilmesini sağlamak 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: