Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
SWOT analizi, Strengths (Güçlü Yönler), Weaknesses (Zayıf Yönler), Opportunities (Fırsatlar) ve Threats (Tehditler) kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir stratejik değerlendirme yöntemidir 12.
SWOT analizi şu amaçlarla kullanılır:
- Şirketin veya projenin mevcut durumunu değerlendirmek 23;
- Gelecekteki hedeflere ulaşmak için akılcı stratejiler belirlemek 23;
- Güçlü yönleri fırsatlardan yararlanmak üzere kullanmak 1;
- Zayıf yönleri güçlü yönlere dönüştürecek stratejiler geliştirmek 1.
SWOT analizi, 1960'larda Harvard Üniversitesi profesörleri tarafından geliştirilmiştir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: