Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Oligopol piyasasının bazı özellikleri:
- Az sayıda büyük firma: Pazarın önemli bir kısmını birkaç büyük firma kontrol eder 13.
- Giriş engelleri: Piyasaya giriş, yüksek maliyetler veya devlet kısıtlamaları gibi engellerle zordur 14.
- Karşılıklı bağımlılık: Firmalar, birbirlerinin kararlarını ve davranışlarını dikkate alarak hareket eder 134.
- Ürün türü: Mallar homojen veya farklılaştırılmış olabilir 134.
- Fiyat belirleme: Firmalar, fiyat değişiklikleri konusunda stratejik davranır; genellikle fiyatlar sabit kalır veya sınırlı ölçüde değişir 34.
- Reklam ve fiyat dışı rekabet: Firmalar, fiyat dışında reklam, ürün geliştirme ve satış sonrası hizmetler gibi alanlarda rekabet eder 34.
- Gizli anlaşmalar: Firmalar, fiyat ve üretim miktarı gibi konularda anlaşma yapabilir; bu durum anlaşmalı oligopol olarak adlandırılır 14.
- Piyasa gücü: Birkaç firmanın elinde toplanan piyasa gücü, rekabetin zayıflamasına ve tüketici refahının azalmasına yol açabilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: