Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Bu kavram, ilk kez pazarlama uzmanı ve yazar Amerikalı Seth Godin tarafından ortaya atılmıştır 23. Godin'in teorisine göre, siyah beyaz ineklerden oluşan bir sürüde hiçbir ineğin diğerinden farkı yoktur, ancak sürüdeki bir inek mor renkli olursa diğerlerinden kolayca ayırt edilebilir 3. Şirketlerin ürün ve hizmetlerindeki farklılaşma stratejisi, sürüdeki mor inekle bağdaştırılır 3.
Mor inek stratejisi, sıradanlıktan sıyrılarak pazarda lider olmayı hedefler 25. Bu strateji, yenilikçi, dikkat çekici ve unutulmaz olmayı gerektirir 5.
Mor inek, aynı zamanda 1972 yılında Milka çikolata reklamlarında kullanılan ve Alman halkının büyük bir kısmı tarafından tanınan inek figürünü de ifade eder 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: