Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Lego'nun reklam yapmama nedenleri arasında nostalji, topluluk etkisi ve inovasyon gibi unsurlar bulunmaktadır 1.
- Nostalji: Lego, nesiller boyunca çocukluk anılarında yer ederek derin bir duygusal bağ oluşturmuştur 1. Bu bağ, reklam ihtiyacını azaltmaktadır 1.
- Topluluk Etkisi: Lego'nun güçlü fan topluluğu, word-of-mouth (ağızdan ağza) pazarlaması ve kullanıcı tarafından oluşturulan içeriklerle organik bir tanıtım sağlamaktadır 1.
- İnovasyon: Lego, trendlere uyum sağlayarak ve teknolojik gelişmeleri takip ederek yenilikçi ürünler sunmaktadır 1. Bu sayede, geleneksel reklamlara ihtiyaç duymadan güncel ve ilgi çekici bir marka olarak kalmaktadır 1.
Ayrıca, bazı durumlarda Lego'nun reklam faaliyetleri, etik ve sosyal sorumluluk gerekçeleriyle geçici olarak durdurulabilmektedir 23. Örneğin, 2020 yılında Lego, ABD'deki polis şiddet ve ırkçılık karşıtı protestolar nedeniyle polis figürleri içeren oyuncakların reklamlarını kaldırmıştır 2. 2016 yılında ise, bir gazetenin tartışmalı bir başlık kullanması sonrası, Lego bu gazeteyle olan reklam anlaşmasını sonlandırmıştır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: