• Buradasın

    Kahramanmaraş hızlı tren projesi neden iptal edildi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kahramanmaraş hızlı tren projesinin iptal edilme nedeni, Strateji ve Bütçe Başkanlığı tarafından yayımlanan 2025 Yılı Yatırım Programı'nda yer almamasıdır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kahramanmaraş neden hızlı trene dahil edilmedi?

    Kahramanmaraş'ın hızlı tren projesine dahil edilmemesinin nedeni, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Tren Hattı'nın güzergahının Kahramanmaraş'tan geçmiyor olmasıdır. 2020 yılında, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı ve Mersin Milletvekili Lütfi Elvan'ın açıklamasına göre, 311 kilometrelik Mersin-Adana-Gaziantep Hızlı Tren Hattı'nın ihalesi gerçekleşmiş ve bu hat tamamlandığında Mersin'den Gaziantep'e ulaşım daha kolay ve konforlu hale gelecektir. Ayrıca, 2025 yılında Kanal 46'da yer alan bir habere göre, MHP Kahramanmaraş Milletvekili Zuhal Karakoç Dora, Ulaştırma Bakanlığı ve Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü ile yaptığı görüşmelerde, hızlı trenin Kahramanmaraş'ı da kapsaması gerektiğini dile getirmiş, ancak bu görüşmelerden şu ana kadar kesin bir sonuç alınamamıştır.

    TCDD hızlı tren ihaleleri neden iptal edildi?

    TCDD'nin hızlı tren ihalelerinin iptal edilme sebeplerinden bazıları şunlardır: Yabancı firma lehine şartlar: 10 Eylül 2025 tarihli 40 adet dizel elektrikli anahat lokomotifi ihalesi, teknik şartnamesinde yerlilik şartı bulunmaması ve bazı maddelerin Avrupa merkezli bir firmayı işaret etmesi nedeniyle iptal edilmiştir. Adrese teslim ihale iddiaları: İhalede, daha önce bin adet dizel motor üretmiş olma gibi şartların sadece Stadler-İsviçre firması tarafından sağlanabildiği öne sürülmüştür. Sektörden gelen talepler: 250 kilometre hıza sahip 96 Yüksek Hızlı Tren (YHT) seti ihalesinin iptal edilme sebebi, şartnamede yapılacak değişiklik için alınan sektörden gelen taleplerdir. Ayrıca, 2018 yılında yapılan 96 YHT seti ihalesinin iptal edilme sebebi, ilk aşamada 20 YHT setinin yüzde 10 yerli katkı payıyla üretilerek ithal edilmesi, ikinci aşamada 60 YHT setinde yüzde 53 yerlilik oranına ulaşılması ve üçüncü aşamada 16 setin yüzde 74 yerlilik payıyla Eskişehir'deki Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii AŞ'de (TÜLOMSAŞ) imal edilecek olmasıdır.