Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Gabor-Granger yöntemi, ürün veya hizmetlerin optimal fiyatını belirlemek için kullanılan bir yöntemdir 24. 1960'larda ekonomistler André Gabor ve Clive Granger tarafından geliştirilmiştir 24.
Yöntemin çalışma prensibi:
- Ankete katılanlara, belirli fiyat noktaları sırayla gösterilir 4.
- Her fiyat noktası için, katılımcının ürünü satın alma olasılığı sorulur 4.
- Katılımcı, "kesinlikle satın alır" veya "muhtemelen satın alır" gibi üst iki seçenekten birini işaretlerse, daha yüksek veya daha düşük bir fiyat noktası teklif edilir 14.
- Bu süreç, katılımcının en yüksek fiyat noktasını belirleyene kadar devam eder 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: