Buradasın
E ortaktan beyanname nasıl verilir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-beyanname vermek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Gerekli belgelerin hazırlanması: Vergi kimlik numarası, ticaret sicil gazetesi, imza sirküleri ve elektronik imza veya mali mühür sertifikası gibi belgelerin eksiksiz hazırlanması gerekmektedir 1.
- Elektronik imza veya mali mühür temini: Gerçek kişiler elektronik imza, tüzel kişiler ise mali mühür sertifikası almak zorundadır 1.
- GİB sistemine giriş: Gelir İdaresi Başkanlığı'nın resmi web sitesine giriş yapılarak "E-Beyanname" sekmesi seçilmelidir 13.
- Başvuru formunun doldurulması: Sistem üzerinden başvuru formu doldurularak mükellefin kimlik ve işletme bilgileri girilmelidir 13.
- Yetkili kişi belirleme: Tüzel kişiler için beyanname gönderme yetkisi belirli bir kişi veya muhasebeciye devredilebilir 1.
- Başvuru onayı: Tüm bilgilerin doğru ve eksiksiz olduğundan emin olunarak başvuru onaylanmalıdır 1.
- Beyanname programının kurulumu: Gelir İdaresi Başkanlığı'nın resmi web sitesinden e-beyanname programı indirilerek kurulmalıdır 13.
- Beyannamenin gönderilmesi: Program açılarak beyanname hazır hale getirilip elektronik imza veya mali mühür ile onaylanarak Gelir İdaresi Başkanlığı'na gönderilmelidir 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: