Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Dampinge neden olan faktörler şunlardır:
- Rekabet Avantajı: Şirketler, uluslararası pazarda öne çıkmak ve rekabet avantajı sağlamak için fiyatları geçici olarak düşürebilir 12.
- Stok Fazlalığı: Plansız üretim veya iç piyasadaki talebin düşmesi gibi durumlarda stokları eritmek amacıyla damping yapılabilir 13.
- Ekonomik Durgunluk: Talep seviyesinin düştüğü ekonomik durgunluk dönemlerinde, talebi artırmak için ihracat fiyatları düşürülebilir 1.
- Yeni Pazarlara Açılma: Yeni bir pazarda yer edinmek isteyen şirketler, ürünlerini düşük fiyatlarla satışa çıkararak pazara güçlü bir giriş yapabilirler 1.
- Monopol Olma Çabası: Rakipleri sektör dışına itmek ve monopol gücünü artırmak için yıkıcı damping uygulanabilir 34.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: