Buradasın
Bütünleşik reklam tutundurma ve pazarlama iletişimi ne demek?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Bütünleşik reklam, tutundurma ve pazarlama iletişimi, markaların hedef kitleleriyle etkili, tutarlı ve koordineli bir iletişim kurmalarını sağlayan bir yaklaşımdır 23. Bu kavram, pazarlama faaliyetlerinin tek bir çatı altında toplanması ve tüm mesajların, hangi kanal üzerinden iletilirse iletilsin, aynı doğrultuda olmasının sağlanması gerektiğini ifade eder 2.
Bütünleşik pazarlama iletişiminin bazı bileşenleri:
- reklam 35;
- halkla ilişkiler 35;
- kişisel satış 35;
- satış geliştirme 35;
- doğrudan pazarlama 5;
- sponsorluk 5.
Bu yaklaşım, marka mesajlarının her kanalda tutarlı ve etkili bir biçimde iletilmesini mümkün kılarak müşteri deneyimini zenginleştirir ve markanın daha geniş kitlelere ulaşmasına yardımcı olur 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: