Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Beneish M-Skoru, bir şirketin kazanç manipülasyonunu tespit etmek için kullanılan bir finansal modeldir ve aşağıdaki sekiz finansal oran ve metriğin analiziyle hesaplanır 12:
- DSRI (Days Sales Receivable Index): Alacaklardaki gün sayısının satışlara göre değişimi 13.
- GMI (Gross Margin Index): Brüt marjın satışlara göre değişimi 13.
- AQI (Asset Quality Index): Varlık kalitesinin (amortisman ve itfa paylarındaki değişim) toplam varlıklara göre değişimi 13.
- SGI (Sales Growth Index): Satışların büyüme oranı 13.
- DEPI (Depreciation Index): Amortisman giderinin mülk, tesis ve ekipmana (PP&E) göre değişimi 13.
- SGAI (Sales, General, and Administrative Expenses Index): Satış ve genel yönetim giderlerinin satışlara göre değişimi 13.
- LVGI (Leverage Index): Kaldıraç oranının (toplam borçlar/toplam varlıklar) toplam varlıklara göre değişimi 13.
- TATA (Total Accruals to Total Assets): Toplam tahakkukların toplam varlıklara oranı 13.
Bu oranlar hesaplandıktan sonra, bir M-Skoru elde etmek için birleştirilir 2. Formül şu şekildedir:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: