Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
%5-95 kuralı, bir pazarda herhangi bir dönemde hedef kitlenin sadece %5’inin alışveriş ihtiyacı içinde olduğunu, %95’inin ise şu anda satın alma aşamasında olmadığını ifade eder 245.
Bu kural, özellikle KOBİ’lerin reklam stratejilerinde önemlidir 2. Çoğu KOBİ, reklam kampanyalarını sadece satış odaklı oluşturduğu için uzun vadede marka değerleri zayıflar 2. %95-5 kuralına göre, markaların hedef kitlenin esas büyük çoğunluğunu oluşturan %95’lik kesime de reklam yapması ve onların zihinlerine markayı yerleştirmesi gerekir 25.
Bu pazarlama kuralı, sadece B2C ürün ve hizmetlerde değil, B2B pazarlarda da geçerlidir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: