Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
25/25 kuralı, marka değerlemesinde kullanılan bir yöntemdir 2. Bu yöntemde, telif oranı genellikle faaliyet karının (FVÖK/EBIT) %25 ila %33'ü arasında belirlenir 2.
50/25/25 kuralı ise bütçeleme için kullanılan bir yöntemdir 13. Bu yöntemde gelir, üç kategoriye ayrılır:
- %50 temel giderler 13. Konut, faturalar, yiyecek ve ulaşım gibi günlük yaşam için gerekli harcamalar 1.
- %25 keyfi harcamalar 13. Dışarıda yemek yeme, eğlence, hobiler ve tatiller gibi zorunlu olmayan harcamalar 1.
- %25 tasarruf 13. Acil durum fonlarına, emeklilik hesaplarına, yatırımlara veya borç ödemesine yapılan katkılar 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: