• Buradasın

    Yeni müfredatta karesel okuma var mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, yeni müfredatta karesel okuma bulunmaktadır. 2024 yılında değiştirilen müfredata uygun olarak, ilkokul 1. sınıf okuma yazma öğretiminde karesel hızlı okuma metinleri kullanılmaktadır 34. Bu metinler, yeni ses gruplarına göre hazırlanmış olup, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmek amacıyla PDF formatında sunulmaktadır 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    1. sınıf karesel metinler hangi müfredat?

    1. sınıf karesel metinler, 2024 yılı MEB müfredatına uygundur. Bu metinler, harf gruplarına göre hazırlanmış olup, her harf için en az 2 sayfada 4 metin içermektedir.

    Yeni müfredat hece sıralaması değişti mi?

    Evet, yeni müfredatta hece sıralaması değişti. İlk okuma yazma öğretiminde kullanılan harf grupları şu şekilde sıralandı: "A-N-E-T-İ-L". Daha önce ise bu sıralama "E-L-A-K-İ-N" şeklindeydi.

    Yeni müfredat Türkçe nasıl çalışılır?

    Yeni müfredat Türkçe dersinde başarılı olmak için aşağıdaki yöntemler uygulanabilir: Kitap okuma alışkanlığı kazanmak: Kitap okumak, anlam bilgisi ve paragraf soruları gibi konularda başarı sağlar. Dil bilgisi kurallarını öğrenmek ve pekiştirmek: Kuralların uygulamalı olarak pekiştirilmesi, yazım ve noktalama gibi konularda hafızayı güçlendirir. Paragraf sorularına odaklanmak: Paragrafın ana fikrini ve yardımcı fikirlerini belirlemek, anlama becerisini geliştirir. Düzenli ve sistemli çalışmak: Günlük, haftalık ve aylık hedefler belirleyerek bir çalışma programı oluşturmak, düzenli tekrarlar yapmak ve eksik alanlara daha fazla çalışmak önemlidir. Motivasyonu yüksek tutmak: Hedefler belirlemek ve bu hedeflere ulaşmak için çaba sarf etmek motivasyonu artırır. Doğru kaynakları seçmek: Türkçe konularını kapsayan güvenilir kaynaklar, dil bilgisi kitapları, soru bankaları ve deneme sınavları faydalı olabilir.

    MEB Türkçe müfredatı değişti mi?

    Evet, MEB Türkçe müfredatı değişti. 2024 yılında, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından kamuoyunun görüşüne sunulan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında hazırlanan yeni müfredat taslağında, ilkokul ve ortaokullarda Türkçe derslerinde dinleme, konuşma, yazma ve okuma olmak üzere dört dil becerisini temele alan köklü değişiklikler yapıldı. Bazı değişiklikler: Tema sayısı: Önceki programlarda her sınıf seviyesi için 8 tema kullanılırken, bu sayı 6'ya düşürüldü. Dil bilgisi öğretimi: Geleneksel dil bilgisi öğretiminden uzaklaşılarak, dil yapılarının işlevsel kullanımı ön plana çıkarıldı. İlk okuma yazma öğretimi: Ses gruplarının oluşturulmasında kolay sesletim, kullanım sıklığı ve yazım kolaylığı gibi kriterler dikkate alındı. Metin türleri: Hiper metin, infografik gibi yeni metin türleri müfredata dahil edildi.

    Yeni müfredat edebiyatta hangi konular çıktı?

    2025-2026 eğitim-öğretim yılı için belirlenen yeni müfredatta edebiyat dersinde işlenen bazı konular şunlardır: Sözün Ezgisi. Kelimelerin Ritmi. Dünden Bugüne. Nesillerin Mirası. Ayrıca, 10. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı, Batı Edebiyatı ve Akımları, Milli Edebiyat Dönemi Türk Edebiyatı, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı gibi konular da işlenmektedir. Müfredat içeriği, eğitim kurumuna ve öğretim seviyesine göre değişiklik gösterebilir.

    Karesel okuma ne zaman yapılır?

    Karesel okuma, ilk okuma ve yazma öğretiminin başlangıç aşamalarında, öğrencilerin okuma hızını artırmak ve kelime dağarcığını geliştirmek amacıyla kullanılır. Ayrıca, karesel okuma metinleri, öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmek için düzenli olarak pratik yapmaları gereken bir araç olarak her zaman kullanılabilir. Karesel okuma metinleri genellikle dakikada 200-300 kelime arasında okunmalıdır. Karesel okuma metinlerine şu sitelerden ulaşılabilir: mustafakabul.com; egitimgen.com.

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki farklar nelerdir?

    Eski müfredat ile yeni müfredat arasındaki bazı farklar: Bütüncül eğitim yaklaşımı: Yeni müfredatta, öğrenciyi zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal, fiziksel ve ahlaki açıdan bir bütün olarak gören bir model benimsenmiştir. 21. yüzyıl becerileri: Yeni müfredat, öğrencilerin analitik düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi becerilerini geliştirmeye odaklanır. Teknoloji kullanımı: Eğitimde teknolojinin etkin kullanımı teşvik edilir; dijital araçlar ve kaynaklar derslerde sıkça kullanılır. Disiplinler arası yaklaşım: Farklı disiplinler arasında bağlantılar kurularak öğrencilerin geniş bir perspektif kazanmaları sağlanır. Esnek yapı: Yeni müfredat, değişen durum ve ihtiyaçlara göre düzenlenebilecek esnek bir yapıya sahiptir. Seyreltme: Mevcut müfredatın öğrenme çıktıları, incelenen ülkelere göre %50 fazla bulunmuş ve yeni müfredatta %35'lik bir seyreltme yapılmıştır. Ölçme değerlendirme yaklaşımı: Sonuç odaklı değil, süreç odaklı bir değerlendirme yaklaşımı benimsenmiştir.