Buradasın
Yabancı uyruklu öğretmen öğrenci nasıl kaydedilir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yabancı uyruklu bir öğretmenin ve öğrencinin kaydedilmesi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Öğretmenin Kaydı: Yabancı uyruklu bir öğretmenin Türkiye'de çalışabilmesi için öncelikle Milli Eğitim Bakanlığı'ndan ön izin alınması gerekmektedir 23. Ardından, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na başvuru yapılarak çalışma izni çıkarılmalıdır 2.
- Öğrencinin Kaydı: Yabancı uyruklu bir öğrencinin kaydı için, geçerli bir pasaport ve eğitim vizesine sahip olması gerekmektedir 4. Ayrıca, anne, baba veya vasisinin çalışma izni aldığını veya en az altı aylık oturma izni olduğunu belgelemek zorunludur 4. Kayıt işlemleri, ilgili milli eğitim müdürlüklerine başvurularak gerçekleştirilir 4.
Öğrencilerin eğitim bilgileri ve detayları, e-okul sistemine girilir ve bu sisteme öğrencinin kimlik numarası ile giriş yapılabilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: