• Buradasın

    Waldorfu neden tercih etmeliyiz?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Waldorf eğitimini tercih etmenin bazı nedenleri:
    1. Bütünsel Gelişim: Waldorf eğitimi, çocuğun entelektüel, duygusal ve fiziksel gelişimini destekler 14. Sanat, müzik, spor ve el becerileri gibi alanlara önem verir 1.
    2. Özgür ve Yaratıcı Düşünce: Öğrencilere özgürce düşünme ve yaratıcı olma imkanı sunar 1. Hayal gücünü geliştirmek ve farklı bakış açılarına sahip olmalarını sağlamak temel amaçtır 1.
    3. Doğaya Saygı: Çocukların doğayla bağ kurmalarını teşvik eder, derslerde doğa etkinliklerine ve tarım çalışmalarına yer verilir 14.
    4. Çok Yönlü Eğitim: Tüm öğrenciler matematik, fen bilimleri ve yabancı dil öğrenir, bir enstrüman çalar ve koroda şarkı söyler 2.
    5. Stres Azaltıcı Ortam: Waldorf okullarında katı hiyerarşi yoktur, öğretmenler öğrencilerle bireysel olarak ilgilenir ve onları rahatlatan bir öğrenme ortamı sunar 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    Waldorfa giden çocuklar ne olur?

    Waldorf eğitimine giden çocuklar, sosyal, duygusal, ruhsal, ahlaki, fiziksel ve zihinsel açılardan dengeli bir şekilde çok yönlü olarak gelişebilirler. Bu eğitim yaklaşımında çocuklar: Yaratıcılıklarını ve özgüvenlerini artırırlar. Sanat, müzik ve hareket yoluyla öğrenirler. Rekabet etmek yerine birbirlerine saygı duyarak ve yardımlaşarak toplumsal aidiyet duygusu kazanırlar. Doğa ile iç içe bir eğitim ortamında bulunurlar. Akademik başarı için acele edilmez, çocuklar hazır olduklarında öğrenirler. Waldorf eğitimi, her çocuğun bireysel ihtiyaçlarını ve yeteneklerini ön planda tutar.

    Waldorp okul sistemi nasıl?

    Waldorf okul sistemi, Avusturyalı filozof Rudolf Steiner tarafından geliştirilen ve çocukların çok yönlü gelişimini amaçlayan bir eğitim yaklaşımıdır. Bu sistemde: Sanat ve yaratıcılık ön plandadır; çocuklar sanat, müzik, hareket yoluyla öğrenir ve kendilerini ifade ederler. Bireysel farklılıklar kabul edilir ve her çocuğun kendine özgü yetenekleri olduğu düşünülür. Doğal çevre ile iç içe bir eğitim anlayışı vardır; doğa yürüyüşleri ve bahçecilik gibi etkinlikler önemlidir. Teknolojiden uzak bir eğitim ortamı hedeflenir. Aile ile iş birliği önemlidir; düzenli aile eğitimleri ve bilgi paylaşımları yapılır. Uzun süreli öğretmen-öğrenci ilişkisi vardır; bir öğretmen, aynı sınıfı birkaç yıl boyunca yönetir. Akademik bilgi en az seviyede tutulur ve okuma gibi beceriler daha geç yaşlarda öğretilir. Waldorf okulları, merkezi otoriteden bağımsız olmayı hedefler ve herhangi bir hiyerarşi bulunmaz.