• Buradasın

    Türkiye'nin ilk bilimkurgu dergisi hangisi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye'nin ilk bilimkurgu dergisi, Antares'tir ve 1971 yılında yayım hayatına başlamıştır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bilim kurgu Türkçe ne zaman çıktı?

    Bilim kurgu terimi Türkçeye 1973 yılında girmiştir. Bu tarihte, Türk Dili ve Edebiyatı dergisinde, yazar Orhan Duru, "science fiction" ifadesinin Türkçe karşılığı olarak "bilim kurgu" önerisinde bulunmuştur.

    Bilimkurgu okumaya nereden başlamalıyım?

    Bilimkurgu okumaya başlamak için bazı öneriler: İnce ve dili ağır olmayan kitaplardan başlamak: İlk kitaplar 400 sayfayı geçmemeli ve dili çok ağır olmamalıdır. Film veya dizi uyarlamaları: Önceden filmini veya dizisini izlediğiniz bilimkurgu kitaplarıyla başlayabilirsiniz; bu, olaylara hakim olmanızı ve kitabın diline alışmanızı kolaylaştırır. Klasik eserler: H.G. Wells'in "Zaman Makinesi", Isaac Asimov'un "Ben, Robot" ve Ray Bradbury'nin "Fahrenheit 451" gibi klasik eserler iyi bir başlangıç olabilir. Kronolojik sıra: Önce Jules Verne gibi daha eski yazarların eserlerini, ardından 50-60'lı yıllarda bilimkurgunun patlama yaptığı dönemde yazan yazarları okuyabilirsiniz. Önerilen bazı bilimkurgu eserleri: "İşte İnsan" (Michael Moorcock); "Maymunlar Gezegeni" (Pierre Boulle); "Kıyamete Bir Milyar Yıl" (Boris ve Arkadi Strugatski); "Bir Mars Destanı" (Stanley G. Weinbaum); "Sürgün Gezegeni" (Ursula K. Le Guin).

    Bilim-kurgu neden önemli?

    Bilim-kurgu önemlidir çünkü: 1. Bilimsel ve Teknolojik İlerlemeleri Teşvik Eder: Bilim-kurgu eserleri, gelecekteki teknolojik yenilikleri ve bilimsel gelişmeleri öngörerek bilim insanlarına ilham verir. 2. Toplumsal Eleştiri ve Farkındalık Yaratır: Bilim-kurgu, distopik senaryolar aracılığıyla mevcut toplumsal sorunlara dair eleştiriler sunar ve izleyicilerin bu konular hakkında düşünmesini sağlar. 3. Yaratıcı Düşünceyi Geliştirir: Yeni dünyalar, teknolojiler ve karakterler yaratma süreci, bireylerin ve toplumların yaratıcı düşünme becerilerini artırır. 4. Popüler Kültürü Etkiler: Bilim-kurgu filmleri ve eserleri, moda, tasarım ve video oyunları gibi alanlarda kültürel yansımalar yaratır.