• Buradasın

    Türkçe öğretmeni adaylarının okuma kültürü ve kütüphane kullanımları üzerine bir inceleme?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkçe öğretmeni adaylarının okuma kültürü ve kütüphane kullanımları üzerine yapılan bazı incelemeler şunlardır:
    1. Ahi Evran Üniversitesi'nde Yapılan Araştırma 1. Bu araştırmada, Türkçe ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümlerinde okuyan 577 öğrenciye anket uygulanmış ve şu bulgular elde edilmiştir:
      • Türkçe öğretmeni adaylarının okuma sıklıkları yüksek çıksa da genel olarak okuma sıklıkları düşük oranda gerçekleşmiştir 1.
      • Gün içerisinde kitle iletişim araçlarına ayrılan sürenin okumaya ayrılan süreyi olumsuz etkilediği belirlenmiştir 1.
      • Kız öğrencilerin okuma sıklıkları ve okuma stratejilerinin kullanımı bakımından erkeklere oranla daha üst düzeyde oldukları görülmüştür 1.
    2. Muş Alparslan Üniversitesi'nde Yapılan Araştırma 2. Bu çalışmada, Türkçe Öğretmenliği bölümünde okuyan 152 öğrencinin kitap okuma alışkanlıkları değerlendirilmiş ve şu sonuçlara varılmıştır:
      • Türkçe öğretmeni adaylarının kitap sayılarının yetersiz olduğu, okumayı genel olarak sevmedikleri ve günlük kitap okuma alışkanlıklarının yetersiz olduğu belirlenmiştir 2.
      • İnternet ve arkadaş ortamlarının okuma alışkanlıklarını etkilediği tespit edilmiştir 2.
    3. Selçuk Üniversitesi'nde Yapılan İnceleme 3. Bu araştırmada, SÜ Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören 289 Türkçe öğretmeni adayının okuma alışkanlığı ve kütüphane kullanma durumları incelenmiş ve şu bulgular ortaya konmuştur:
      • Öğretmen adaylarının büyük bir kısmı güçlü bir okuma alışkanlığına sahip olmaları gerektiğine inanmakta, ancak bunu yeterince gerçekleştirememektedirler 3.
      • Kızlar, erkeklere göre daha fazla okumakta ve kütüphaneyi daha sık kullanmaktadırlar 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okuma kültürü ve kütüphane kullanımı nedir?

    Okuma kültürü, okumanın alışkanlığa ve eleştirel okuma becerisine dönüşmesiyle erişilen okuma düzeyi olarak tanımlanabilir. Kütüphane kullanımı, kütüphaneden belirli amaçlar ve aralıklarla yararlanmak anlamına gelir. Okuma kültürü ve kütüphane kullanımı arasındaki ilişki şu şekilde açıklanabilir: Evinde, sınıfında, okulunda ve yaşadığı bölgede kitaplık veya kütüphane bulunan öğrenciler, kitaplarla daha fazla vakit geçirir ve kitaplar hayatlarının bir parçası hâline gelir. Aileleri kitap okuyan ve evde kitap okuma saatlerine katılan öğrencilerin okumaya karşı tutumları olumlu yönde gelişir. Kütüphaneler, bilgiye erişimi sağlar, medya okuryazarlığı ve eleştirel okuma yazma becerilerinin gelişimini destekler.