• Buradasın

    TOBB çap kaç ortalama ile yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    TOBB ETÜ'de çift anadal (ÇAP) programına başvurabilmek için genel not ortalamasının (GNO) en az 3,30 olması gerekmektedir 2. Ayrıca, başvuru tarihine kadar anadal lisans programında alınan kredili bütün derslerin başarıyla tamamlanmış olması ve alttan dersin bulunmaması gerekir 2.
    ÇAP şartları, üniversiteden üniversiteye değişiklik gösterebilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    ÇAP yapmak için ortalama kaç olmalı?

    Çift Anadal Programı (ÇAP) için ortalama şartı, üniversiteye ve başvurulan bölüme göre değişiklik göstermektedir. Genel olarak aranan şartlar: Ana dal genel not ortalaması (GNO): 4 üzerinden en az 2.75 veya 3.00. Başarı sıralaması: Ana dal diploma programının ilgili sınıfında başarı sıralamasında en üst %20'de yer almak. Ek şart: Bazı üniversitelerde, ana dal sınavındaki ilgili programın Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen başarı sıralaması şartını sağlamak gerekebilir. Ayrıca, ÇAP'a başvurduğu döneme kadar, ana dal programında yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamak gereklidir.

    TOBB etü'de hangi not sistemi var?

    TOBB ETÜ'de 4'lük not sistemi kullanılmaktadır. Genel Akademik Not Ortalaması (GANO) hesaplanırken, yalnızca TOBB ETÜ'de alınan dersler dikkate alınır.

    ÇAP ile mezun olunca ne olur?

    Çift Anadal Programı (ÇAP) ile mezun olunca şu avantajlar elde edilir: 1. Bilgi Birikimi Artışı: Farklı alanlarda eğitim alınarak geniş bir bakış açısı kazanılır. 2. İş Dünyasında Rekabet Üstünlüğü: İşverenler için daha donanımlı ve çok yönlü bir çalışan olunmasını sağlar. 3. Yeniliklere Açıklık: Farklı disiplinlere hakim olmak, yeniliklere daha kolay uyum sağlamayı mümkün kılar. 4. Güçlü İletişim Ağı: Daha fazla profesör ve öğrenci ile iletişim kurma imkanı sunar. Dezavantajları ise şunlardır: 1. Ders Çalışma Zamanının Artması: İki programın derslerini tamamlamak için daha fazla zaman ayrılması gerekir. 2. Ek Masraflar: Üniversite harcamaları ve ek materyaller için ek maliyetler oluşabilir. 3. Sosyal Aktivitelere Az Zaman Ayrılması: Ders dışı aktivitelere daha az vakit kalmayabilir.