• Buradasın

    Su içme becerisi hangi zincirleme ile öğretilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Su içme becerisi, tersine zincirleme yöntemi ile öğretilebilir 25. Bu yöntemde, becerinin basamakları yapılış sırasına göre en son yapılandan en önce yapılana doğru sıralanır 2.
    Örnek uygulama:
    1. Çocuk, bardağı tutar ve sıvıyı ağzına götürür 5.
    2. Bardağı yukarı kaldırarak suyu ağzına boşaltır 5.
    3. Bardaktaki suyu içer 5.
    4. Bardağı yerine koyar 5.
    Bu süreçte, çocuğun yapamadığı veya zorlandığı basamaklar için gerekli ipuçları verilir ve ipucu sistematik olarak geri çekilir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bilinçli su kullanımı için hangi davranışlar sergilenmeli?

    Bilinçli su kullanımı için sergilenmesi gereken davranışlar şunlardır: 1. Kısa duş almak: Uzun duşlar gereksiz su tüketimine yol açar, 5 dakikalık bir duş yaklaşık 20 litre su harcar. 2. Muslukları kapalı tutmak: Diş fırçalarken veya bulaşık yıkarken musluğu açık bırakmak büyük bir su israfıdır. 3. Damlayan muslukları onarmak: Bir damla su saniyede yaklaşık 1/60 litre su kaybına neden olabilir. 4. Su verimli cihazlar kullanmak: Su tasarruflu duş başlıkları, tuvaletler ve çamaşır makineleri kullanmak su tüketimini azaltır. 5. Yağmur suyu toplamak: Yağmur suyu toplama sistemleri, sulama amaçlı su temin edebilir ve su faturalarını azaltabilir. 6. Tarımda damla sulama kullanmak: Damla sulama, suyu doğrudan bitkilerin köklerine ileterek su israfını engeller. 7. Toplumda bilinçlendirme: Su tüketiminin azaltılması için toplumda genel bir farkındalık oluşturulmalıdır.

    Bardakta su içme beceri analizini tersine zincirleme yöntemine göre hazırlayınız.

    Bardakta su içme becerisinin tersine zincirleme yöntemine göre analizi şu şekilde yapılabilir: 1. Uzun Dönemli Amaç: Bardaktan su içme becerisini bağımsız olarak gerçekleştirmek. 2. Kısa Dönemli Amaçlar: - Bardağı tutma: Bardağı eline alır. - Ağza götürme: Bardağı ağzına doğru götürür. - Suyu boşaltma: Bardağı yukarı kaldırarak suyu ağzına boşaltır. - Suyu içme: Bardaktaki suyu içer. - Bardağı yerine koyma: Bardağı yerine koyar. 3. Tersine Zincirleme Süreci: - Son basamaktan başlama: Öğrenci, suyu içme basamağını öğrendiğinde, bir önceki basamak olan bardağı yerine koyma eklenir. - Aşamalı ekleme: Her adımda öğrenciye destek sağlanır ve yeni basamaklar eklenir. Değerlendirme: Çoklu fırsat yöntemi kullanılarak, öğrencinin her bir basamakta bağımsız performansı değerlendirilir.

    Bardaktan su içme becerisi nasıl öğretilir?

    Bardaktan su içme becerisi çocuklara şu adımlarla öğretilebilir: 1. Gözlem ve Alıştırma: Çocuğa boş bir bardak verilerek onu gözlemlemek ve bardağa olan ilgisini artırmak için ebeveyn hareketlerini taklit etmesi sağlanabilir. 2. Az Miktarda Su Verme: Başlangıçta az miktarda su ile içmeyi öğrenmek, dökülme riskini azaltır. 3. Kucağa Oturtma: Çocuğun kucağa dik bir şekilde oturtulması, suyun daha kolay yutulmasını ve süreç üzerinde daha iyi kontrol sahibi olunmasını sağlar. 4. Yardımlı İçme: Çocuk bardağı eliyle kavradığında, üzerinden tutarak ağzına götürmek ve bardağı hafifçe eğerek suyu içmesini sağlamak gerekir. 5. Elleri Çekme: Çocuk bu basamakları yardımsız gerçekleştirebildiğinde, elleri yavaş yavaş çekerek çocuğun bardağı kendi başına masaya koymasını sağlamak gerekir. Bu süreçte baskı yapmamak ve çocuğun özgürlüğüne izin vermek önemlidir.