Türkiye'nin PISA sınavlarında başarısız olmasının bazı nedenleri: Ezberci eğitim sistemi: Öğrenciler bilgiyi öğreniyor ancak nasıl kullanacaklarını bilmiyor. Sosyoekonomik farklılıklar: Başarı üzerinde önemli bir etkiye sahip olan sosyoekonomik statü farklılıkları, özel müdahaleleri zorunlu kılıyor. Teorik eğitim: Eğitim programlarının büyük ölçüde teoride kalması ve uygulama aşamasında tam olarak hayata geçirilememesi. Öğretmenlerin geleneksel eğitim anlayışı: Öğretmenlerin okullarda çağdaş eğitim yerine geleneksel eğitim sistemine göre ders işlemesi ve öğrencileri ezbere yönlendirmesi. Sınav sistemlerinin test odaklı olması: Sınavların sadece hafızayı ölçmesi. Okullar arası kalite farkları: Okullar arası kalite farkları ve rekabetçi sınav sistemi, eğitimde amaçlarla araçların yer değiştirmesine neden oluyor.