• Buradasın

    Osman Nuri Ergin'in Türkiye Maarif Tarihi neden önemli?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Osman Nuri Ergin'in "Türkiye Maarif Tarihi" adlı eseri, Türk eğitim tarihi açısından önemli birkaç nedenle öne çıkar:
    • Kapsamı ve Ayrıntı Düzeyi: Eğitim tarihi kitaplarının en ayrıntılı ve kapsamlı olanıdır 4. Eserde, Osmanlı'dan Cumhuriyet'e kadar olan dönemde eğitim, medreseler, zaviyeler, tekkeler ve kütüphaneler gibi çeşitli kurumlar tarihsel bir perspektifle ele alınmıştır 14.
    • Dönemlendirme Etkisi: Eser, eğitim tarihi konusunda sonraki çalışmalarda kullanılan dönemlendirmelere öncülük etmiştir 2.
    • Kaynak Kullanımı: Ergin, özel arşivlerden topladığı bilgilerin yanı sıra, dönemin entelektüelleriyle yaptığı görüşmelerden de yararlanmıştır 2.
    • Belgeleme: Eğitim tarihinin önemli belgelerine yer verilmiştir 4.
    • Kalıcı Etkisi: Piyasadaki diğer eğitim tarihi kitapları, bu eserden alıntılar yapmıştır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Maarif hangi yıl kuruldu?

    Türkiye Maarif Vakfı, 17 Haziran 2016 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından kabul edilen 6721 sayılı kanunla kurulmuştur.

    Osman Nuri Ergin'in eserleri nelerdir?

    Osman Nuri Ergin'in bazı eserleri: Mecelle-i Umûr-ı Belediyye. Türkiye Maarif Tarihi. Türk Şehirlerinde İmaret Sistemi. İstanbul Şehir Rehberi. İstanbul Şehreminleri. Ayrıca, Osman Nuri Ergin birçok eseri yayıma hazırlamıştır.

    Osman Ergin Türkiye Maarif Tarihi kaç cilt?

    Osman Nuri Ergin'in "Türkiye Maarif Tarihi" adlı eseri 5 ciltten oluşmaktadır.

    Türkiye maarif tarihi ne anlatıyor?

    Türkiye Maarif Tarihi, Türk eğitim ve kültür tarihine dair kapsamlı bir eserdir. Bu eserde anlatılan konular arasında: Osmanlı Beyliği'nin kuruluşundan III. Selim dönemine kadar olan eğitim ve öğretim faaliyetleri; III. Selim'den II. Mahmud döneminin sonuna kadar ilk askerî mektepler ve sivil mekteplerde gerçekleştirilen eğitim girişimleri; Tanzimat'tan I. Meşrutiyet'in ilanına kadar çeşitli alanlardaki okullaşma; II. Meşrutiyet'ten Cumhuriyet'in kuruluşuna kadar olan dönemde okullaşma ve eğitim girişimleri; Cumhuriyet dönemi okullaşma ve eğitim faaliyetleri yer almaktadır. Ayrıca, eserde yabancı okullar ve azınlık mektepleri de incelenmektedir.