Mimarlık eğitiminde uzaktan eğitimin nasıl olması gerektiğine dair bazı öneriler: Eş zamanlı ve eş zamansız eğitim: Derslerin eş zamanlı olarak yürütülmesi, öğrencilerin ve eğitimcilerin ortak etkileşimini sağlar. Dijital araçlar: Üç boyutlu model üretimi ve dijital programlar etkin bir şekilde kullanılmalıdır. İletişim ve işbirliği: Öğrencilerin takım çalışması desteğiyle özyönlendirme ve iletişim becerileri geliştirilmelidir. Seminer ve sergiler: Geniş katılımlı seminerler ve dijital sergiler düzenlenmelidir. Ölçme ve değerlendirme: Sadece dönem sonuna ağırlık veren yöntemler yerine, süreci izlemeye dayalı yöntemler (ödevler, projeler, atölye çalışmaları) tercih edilmelidir. Altyapı ve hazırlık: Öğrencilerin ve eğitimcilerin gerekli bilgisayar ve program bilgisine sahip olması gerekir. Uzaktan eğitimin, yüz yüze eğitimin yerini tam olarak tutamayacağı, ancak uygulamalı derslerde sürdürülebilirliğinin önemli olduğu belirtilmektedir.