Buradasın
Milli Kütüphane kartı nasıl alınır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Milli Kütüphane kartı almak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Gerekli Belgeler: Kimlik belgesi (nüfus cüzdanı, pasaport, ehliyet vb.), 1 adet vesikalık fotoğraf ve adres bilgilerinizi gösteren bir belge (son 3 ay içinde alınmış bir fatura gibi) hazırlanmalıdır 5.
- Online Başvuru: Milli Kütüphane'nin resmi web sitesine giderek online başvuru yapılabilir 25. Web sitesinde, üye kaydı için gerekli formu doldurmak gerekmektedir 5.
- Kütüphaneye Başvuru: Belgelerle birlikte Milli Kütüphane'ye bizzat giderek de başvuruda bulunulabilir 5. Kütüphanenin girişinde bulunan kayıt masasına başvuru iletilmelidir 5.
- Başvurunun Değerlendirilmesi: Kütüphane personeli belgeleri kontrol edecek ve başvuruyu değerlendirecektir 5. Herhangi bir sorun yoksa, kart verilecektir 5.
Üyelik türleri ve kartın geçerlilik süresi şu şekildedir:
- Süresiz giriş kartı: Akademisyenler, kamu çalışanları ve emeklileri, meslek odası üyeleri ve görme engelliler için verilir 13.
- Yıllık giriş kartı: Üniversite ve yüksekokul öğrencileri ile mezunları için bir yıl süre ile geçerlidir 13.
- Süreli giriş kartı: Dilekçe ile başvuru yapılıp, Başkanlıkça uygun görülenler için altı aya kadar verilebilir 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: