• Buradasın

    Meslek kimlik kartı kimlere verilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Meslek kimlik kartı, genellikle belirli bir meslek grubuna mensup kişilere verilir. Örneğin:
    • Emniyet Teşkilatı Personeli: Emniyet Amiri, Başkomiser, Komiser, Polis Memuru gibi rütbelerdeki personel ve emeklileri 45.
    • Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Personeli: Merkez, taşra ve döner sermaye teşkilatlarında memur, sözleşmeli personel, geçici personel ve işçi statüsünde görev yapanlar 2.
    • Millî Eğitim Bakanlığı Personeli: Merkez ve taşra teşkilatlarında memur, sürekli işçi ve sözleşmeli statüde görevli personel ile bu görevlerden emekliye ayrılanlar 3.
    Bu kartlar, personelin tanınmasını ve görevlerinin yerine getirilmesini kolaylaştırmak amacıyla düzenlenir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Meslek mensubunun kimlik kartını kimler görebilir?

    Sağlık meslek mensuplarının (örneğin, fizyoterapist, diyetisyen) kimlik kartlarını herkes görebilir. Bu kartlar, ad, soyad ve unvanı içeren fotoğraflı kimliklerdir ve meslek mensupları bu kartları görülebilecek bir şekilde üzerlerinde taşımak zorundadır. Diğer yandan, TÜRMOBKart gibi bazı meslek kimlik kartları, sadece ilgili meslek odaları veya düzenleyici kurumlar tarafından görülebilir. Bu kartlar, ön ödemeli ve akıllı kimlik kartları olup, belirli meslek gruplarına (örneğin, SMMM, YMM) özel olarak hazırlanmıştır.

    Meslek kartı nereden alınır?

    Meslek kartı olarak bilinen Mesleki Yeterlilik Belgesi, aşağıdaki yerlerden alınabilir: 1. MYK (Mesleki Yeterlilik Kurumu) tarafından yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşları. 2. İŞKUR ile yapılan iş birliği kapsamında, MYK-SGK web servisi üzerinden. Belge almak için, ilgili mesleğe ait ulusal yeterliliğin olması ve sınav başvurularının bu yeterliliği sağlayan kuruluşlara yapılması gerekmektedir.