• Buradasın

    Meb ders kitapları yıllık plana nasıl işlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    MEB ders kitapları, yıllık plana şu şekilde işlenir:
    1. Ünitelendirilmiş Yıllık Plan Hazırlığı: Yıllık plan, zümre öğretmenler kurulu veya şube öğretmenler kurulu tarafından ortak hazırlanarak ders yılı başında okul yönetimine verilir 12.
    2. Planın İçeriği: Planda, öğretim yılı boyunca hangi ünitelerin hangi aylarda ve yaklaşık ne kadar zamanda işleneceği belirtilir 12.
    3. Ders Kitaplarının Kullanımı: Eğer ders için öğretmen kılavuz kitabı bulunuyorsa, bu kitap ders planı yerine kullanılır 4. Ancak öğretmenin ihtiyaç duyması halinde, kılavuz kitaplarda yer alan planların dışında da öğretim programına uygun ders planı hazırlanabilir 4.
    4. Planın Onayı: Hazırlanan plan, okul müdürüne öğretim yılının başlamasından itibaren 15 gün içinde onaylattırılır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Meb onaylı ders kitapları nasıl anlaşılır?

    MEB onaylı ders kitaplarını anlamak için şu özelliklere dikkat edilmelidir: 1. Kapak Sayfası: Kitabın kapağı, dersin içeriği ile uyumlu olmalı ve kapak tasarımında kullanılan ögeler içeriği desteklemelidir. 2. İç Kapak Bilgileri: Kitabın iç kapağında, kitabın adı, okul türü, sınıfı, yazarın adı ve soyadı, varsa yayınevinin amblemi yer almalıdır. 3. Panel Onayı: Kitaplar, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından oluşturulan panelistler tarafından incelenip onaylanmıştır. 4. Ücretsiz Dağıtım: MEB tarafından temin edilerek ücretsiz dağıtılan kitaplar, bu özelliğe sahiptir.

    MEB ders kitabı kullanımına yönelik öğretmen görüşleri nelerdir?

    MEB ders kitabı kullanımına yönelik öğretmen görüşleri genel olarak şu şekildedir: 1. Ders Kitaplarının Önemi: Öğretmenler, ders kitaplarının eğitim-öğretim faaliyetlerinde yüksek oranda katkı sağladığını ve vazgeçilmez bir araç olduğunu düşünmektedir. 2. Kullanım Sıklığı: Öğretmenlerin büyük çoğunluğu ders kitaplarını derse hazırlık ve öğretim yaklaşımlarını belirlemede sıkça kullanmaktadır. 3. Etkinlik ve İçerik: Ders kitaplarındaki etkinliklerin yetersiz olduğunu ve konuların daha yalın ve öz olarak anlatılması gerektiğini belirtmektedirler. 4. Alternatif Kaynaklar: Bazı öğretmenler, ders kitaplarının yanı sıra yardımcı kaynaklar ve diğer öğretim materyallerini de kullandıklarını ifade etmektedirler. 5. Güncellik ve Kalite: Ders kitaplarının güncel olmaması ve kalite açısından eksiklikleri olduğu yönünde görüşler de bulunmaktadır.