• Buradasın

    MEB biyoloji kitabı neden kaldırıldı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından hazırlanan biyoloji kitaplarının kaldırılma nedeni, 2017 yılında "Hayatın Başlangıcı ve Evrim" ünitesinin müfredattan çıkarılmasıdır 25.
    2016 yılında, AKP iktidarı biyoloji dersinin merkezine "yaratılış teorisi"ni yerleştirmiştir 2. Bu kapsamda, evrim teorisi çağrıştıran bilgiler ders kitaplarından çıkarılmıştır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Biyoloji ders kitabı neden değişti?

    Biyoloji ders kitaplarının değişmesinin birkaç nedeni vardır: Müfredat güncellemeleri: Yeni müfredat taslağında, biyoloji derslerinde daha önce farklı sınıf düzeylerine dağıtılan ve tekrar eden konular, bilimsel bütünlük gözetilerek temalar altında birleştirilmiştir. Güncel bilimsel gelişmeler: Biyoloji müfredatına, geleneksel ve modern biyoteknoloji, bu teknolojilerin tıp, tarım, endüstri, çevre ve adli tıp alanlarındaki uygulamaları ve etik konular eklenmiştir. Çevre bilinci: Çevre ile ilgili konular eklenerek, öğrencilerin çevre dostu çözümler geliştirme ve sürdürülebilirlik bilinci kazanması hedeflenmiştir. Dini referanslar: 2016 yılında yapılan değişikliklerle, evrim teorisi yerine yaratılış teorisi merkeze alınmıştır. Bu değişiklikler, öğrencilerin daha güncel ve bilimsel bir eğitim almasını sağlamak amacıyla yapılmıştır.

    MEB biyoloji müfredatı değişti mi?

    Evet, MEB biyoloji müfredatı değişti. 2025-2026 eğitim öğretim yılından itibaren geçerli olacak şekilde, tüm kademelerde "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adıyla yeni bir müfredat programı yayınlandı. Bu yeni müfredatta, biyoloji derslerinde bazı değişiklikler yapıldı: Ekoloji konuları: Ekosistemlerin bileşenleri ve ekolojik sürdürülebilirlik gibi konular tek bir tema altında birleştirildi ve günlük yaşam, biyoloji tarihi ile güncel araştırmalarla ilişkilendirildi. Disiplinler arası bütünlük: Biyoloji disiplininin sağlık, enerji ve gıda alanlarındaki kullanımları ile coğrafya, fizik ve kimya derslerinin ortak konu ve temaları arasında ilişkilendirmeler yapıldı. Biyoçeşitlilik ve çevre bilinci: Türkiye'deki biyoçeşitlilik, Ulusal Biyolojik Çeşitlilik Veritabanı ve çevre koruma projeleri gibi konulara yer verildi. Güncel teknolojik ve bilimsel gelişmeler: Biyoinformatik, geleneksel ve modern biyoteknoloji gibi konular müfredata eklendi. Ayrıca, "yaratılış teorisi" gibi tartışmalı ifadeler müfredattan çıkarıldı.