• Buradasın

    Koşullu geçilen ders nasıl düzeltilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Koşullu geçilen bir dersi düzeltmek için genel not ortalamasını yükseltmek gerekmektedir 13. Eğer genel ortalama 2.00'ın üzerine çıkarsa, koşullu geçilen dersler de geçmiş sayılır 13.
    Ayrıca, koşullu geçilen dersleri tekrar almak da mümkündür 2. Bu durumda, sadece başarısız olunan dersler tekrar alınır ve not ortalaması yükseltilerek mezuniyet sağlanabilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    DC ile geçilen ders tekrar alınırsa ne olur?

    DC ile geçilen bir ders tekrar alındığında, öğrencinin son akademik durumu başarılı ise (genel not ortalaması 2,00 ve üzeri) bu ders tekrarlanmaz ve öğrenci dersi geçmiş olarak kabul edilir. Ancak, genel not ortalaması 2,00'ın altında olduğunda, koşullu olarak geçilen dersler tekrar alınmak zorunda kalır.

    Açıköğretimde başarısız ders nasıl geçilir?

    Açıköğretimde başarısız bir dersi geçmek için aşağıdaki seçenekler kullanılabilir: 1. Bir Sonraki Dönemde Dersi Tekrar Etmek: Başarısız olunan ders, genellikle bir sonraki dönemde tekrar açılır. 2. Tek Ders Sınavı: Belirli koşulları sağlayan öğrenciler için tek ders sınavı imkanı bulunmaktadır. 3. Not Yükseltme: Ders çalışma yöntemlerini gözden geçirip daha planlı bir çalışma yaparak dersi tekrar almak. Ayrıca, genel not ortalamasını (GNO) 2,00'ın üzerine çıkarmak, koşullu geçer notların (CD, DC, DD) başarılı sayılmasını sağlar.

    Bütünlemeye kalınca ders tekrar edilir mi?

    Evet, bütünlemeye kalınca ders tekrar edilir. Bütünleme sınavı, finalde başarısız olan öğrencilerin dersten geçebilmeleri için tekrar sınava girme hakkıdır.

    Karnede muaf ders olursa ne olur?

    Karnede muaf ders olduğunda, bu dersten başarısız olma zorunluluğu ortadan kalkar.

    Derslerde başarısız olan öğrenci ne yapmalı?

    Derslerde başarısız olan bir öğrenci, durumunu iyileştirmek için aşağıdaki adımları izleyebilir: 1. Nedenleri Belirlemek: Başarısızlığın nedenlerini dürüstçe değerlendirmek ve işlerin nerede yanlış gittiğini anlamak önemlidir. 2. Motivasyon ve Hedefler: Okula karşı motivasyonu artırmak ve hedefler koymak, öğrencinin çaba göstermesini sağlar. 3. Ders Çalışma Alışkanlığı: Düzenli bir çalışma programı oluşturmak ve haftalık hedefler belirlemek faydalı olabilir. 4. Öğretmen ve Okul Desteği: Öğretmenle iletişim kurarak destek almak ve okul psikoloğundan yardım istemek önerilir. 5. Ek Dersler ve Kaynaklar: Eksik temel bilgi ve beceriler için ek dersler veya öğrenme materyalleri kullanmak faydalı olabilir. 6. Stres Yönetimi: Sınav kaygısı ve stresle başa çıkmak için rahatlama teknikleri öğrenmek önemlidir. Eğer durum düzelmezse, bir uzmana danışmak gerekebilir.

    Koşullu geçmede kaç ders alınır?

    Üniversitede koşullu geçme durumunda en fazla 3 ders alınabilir.

    Ders analizi nasıl yapılır?

    Ders analizi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Dersin Tarihini ve Konusunu Belirleme: Analizde dersin tarihi ve konusu not edilmelidir. 2. Amaç ve Hedefleri Tanımlama: Dersin hangi amaç ve hedeflere yönelik olduğu belirlenmelidir. 3. Ders Türünü Değerlendirme: Dersin yeni materyal öğrenme mi yoksa öğrenilenleri gözden geçirme mi olduğu, entegre bir ders olup olmadığı kontrol edilmelidir. 4. Örgütsel Anı Değerlendirme: Dersin nasıl başladığı, ev ödevi kontrolünün nasıl yapıldığı ve bu formun seçiminin haklı olup olmadığı değerlendirilmelidir. 5. Başarı ve Zorlukları Belirleme: Dersin hangi bölümlerinin en başarılı ve haksız olduğu tespit edilmelidir. 6. Teknoloji Kullanımını Değerlendirme: Derste bilgi teknolojisi kullanımının (etkileşimli beyaz tahta, projektör vb.) olup olmadığı yazılmalıdır. 7. Öğretmen-Öğrenci İlişkisini Gözlemleme: Öğretmenin yarattığı duygusal atmosfer, verimli bir öğretmen-öğrenci işbirliği olup olmadığı kaydedilmelidir. 8. Genel Değerlendirme: Dersin sonunda çalışılan materyalin genelleştirilmesi yapılıp yapılmadığı, hedefe ulaşılıp ulaşılmadığı belirtilmelidir. Ayrıca, öğrenci deneme analizleri için de aşağıdaki adımlar izlenebilir: - Deneme Sınavlarını Kaydetme: Deneme sınavlarının tarihleri, doğru, yanlış ve boş oranları kaydedilmelidir. - Yanlış ve Boş Soruların Oranlarını Kontrol Etme: Hangi konulara daha fazla çalışılması gerektiğini belirlemek için yanlış ve boş bırakılan sorular analiz edilmelidir. - Trend Analizi Yapma: Birden fazla deneme sonucunun kıyaslanmasıyla hangi ders veya konularda gelişim gösterildiği incelenmelidir.