• Buradasın

    Konu tarama sınavı ve konu değerlendirme sınavı arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Konu tarama sınavı (KTS) ve konu değerlendirme sınavı (KDS) arasındaki temel farklar şunlardır:
    • Amaç: KTS, öğrencilerin belirli bir konu veya müfredat parçası üzerindeki bilgi düzeyini ölçmek ve eksikleri tespit etmek amacıyla yapılır 13. KDS ise öğrencilerin bir dönem veya eğitim yılı boyunca kazandıkları bilgi ve becerileri değerlendirmek için kullanılır 2.
    • Zamanlama: KTS, genellikle ders bazında ve düzenli olarak yapılır 13. KDS ise daha geniş zaman dilimlerini kapsar ve genellikle dönem veya yıl sonunda gerçekleştirilir 2.
    • Kapsam: KTS, tek bir konuya odaklanır ve o konunun kazanımlarını değerlendirir 5. KDS, daha geniş bir müfredat veya eğitim dönemini kapsar 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sınav analizi nasıl yapılır?

    Sınav analizi yapmak için şu adımlar izlenebilir: 1. Yanlış ve boş sorulara odaklanma. 2. Doğru soruları gözden geçirme. 3. Konu eksikliklerini belirleme. 4. Hata tiplerini sınıflandırma. 5. Detaylı raporlar inceleme. 6. Eksiklikleri giderme. Ayrıca, okullarda yapılan ortak sınavlar için Rize Ölçme Değerlendirme Merkezi tarafından Excel platformunda bir analiz programı hazırlanmıştır.

    Test ve sınav arasındaki fark nedir?

    Test ve sınav arasındaki temel fark, sınavın genellikle daha kapsamlı ve resmi bir değerlendirme olmasıdır. Test: Bir ders hakkındaki bilginin, genellikle belirli bir bölüm veya ünite bazında, daha az resmi bir şekilde test edilmesidir. Sınav: Bir dizi ders hakkındaki bilginin, genellikle bir yarıyıl veya dönem sonunda yapılan, daha resmi ve kapsamlı bir değerlendirmesidir. Ayrıca, "sınav" kelimesi "test" kelimesinin kısa bir biçimi olarak da kullanılabilir.

    Konu değerlendirme sınavı nedir?

    Konu değerlendirme sınavı, öğrencilerin konuları biriktirmeden çalışmalarını sağlamak ve akademik başarılarını daha kısa periyotlarda takip etmek amacıyla yapılan bir ölçme değerlendirme uygulamasıdır. Bu sınavlar, farklı amaçlarla da yapılabilir, örneğin: Milli Eğitim Bakanlığı'nın kazanım değerlendirme uygulaması. Yayınevlerinin konu değerlendirme sınavları.

    Süreç değerlendirme sınavı nedir?

    Süreç değerlendirme sınavı, öğrencilerin öğrenme eksikliklerini tespit etmek, eksikleri gidermek için iyileştirme süreci hazırlamak ve öğretim sürecini daha faydalı hale getirmek amacıyla gerçekleştirilen bir değerlendirme türüdür. Bu sınavlar genellikle şu özellikleri içerir: Düzenli aralıklar: Üç haftada bir uygulanır. Kapsamlı konu dağılımı: İlgili haftalarda işlenen konuları kapsar. Çift kitapçık sistemi: Sayısal ve sözel kitapçıklar bulunur. Geri bildirim: Öğrencilerin ve öğretmenlerin çalışmalarına ayna tutarak sürecin aksayan yönlerini tespit etmeyi sağlar. Örnek olarak, Millî Eğitim Bakanlığı'nın geliştirdiği "Eğitimde Öğrenci Gelişimini İzleme Değerlendirme Sistemi" ve Okulistik'in "SDS - Süreç Değerlendirme Sınavları" verilebilir.

    Sınav konuları nasıl belirlenir?

    Sınav konularının belirlenmesi için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Hedef Belirleme: Sınavda hangi puan türüne odaklanılacağı ve hangi seviyeye ulaşmak istendiği netleştirilmelidir. 2. Müfredat İncelemesi: Sınav kapsamındaki tüm konular, müfredat doğrultusunda listelenmeli ve resmi kaynaklardan teyit edilmelidir. 3. Durum Değerlendirmesi: Öğrencinin bildiği konular ve eksiklikleri, bir değerlendirme tablosu ile belirlenmelidir. 4. Deneme Sınavları ve Testler: Deneme sınavları ve konu tarama testleri ile eksik konular tespit edilmelidir. 5. Önceliklendirme: Eksik konular önem ve zorluk seviyesine göre sıralanarak çalışma planı oluşturulmalıdır. Ayrıca, ders notları ve önceki çalışmaların gözden geçirilmesi de eksik konuların belirlenmesinde etkili olabilir.

    Sınav analizinde hangi veriler kullanılır?

    Sınav analizinde kullanılan veriler şunlardır: 1. Öğrenci Başarı Puanları: Sınav sisteminin genelinde öğrencilerin aldıkları puanlar, güçlü ve zayıf yönlerini gösterir. 2. Disiplin Bazında Analiz: Her bir ders veya disiplin üzerinden yapılan analizler, hangi derslerin daha fazla ilgi veya başarı gerektirdiğini belirler. 3. Soru Tipleri ve Zorluk Dereceleri: Sınavdaki soru türlerinin analizi, öğrencilerin hangi tür sorularda daha başarılı olduklarını veya zorlandıklarını gösterir. 4. Sınıf Bazında Performans: Öğrencilerin performansları sınıf düzeyinde değerlendirildiğinde, okul veya sınıf seviyesindeki farklılıklar gözlemlenebilir. 5. Geçmiş Sınav Verileri: Önceki yıllara ait sınav sonuçları, zaman içerisindeki başarı değişimlerini ve eğilimleri gösterir. Ayrıca, korelasyon analizi, regresyon analizi gibi istatistiksel yöntemler de kullanılarak daha derinlemesine analizler yapılır.