• Buradasın

    Kavak ve Başkan (2001) Türkiye'nin Türk Cumhuriyetleri, Türk ve akraba topluluklarına yönelik eğitim politika ve uygulamaları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kavak ve Başkan (2001) tarafından ortaya konan Türkiye'nin Türk Cumhuriyetleri, Türk ve akraba topluluklarına yönelik eğitim politika ve uygulamalarından bazıları şunlardır:
    • Büyük Öğrenci Projesi 25. 1992-93 öğretim yılından itibaren, ilgili ülkelerle yapılan ikili anlaşma ya da protokoller çerçevesinde, Türk Cumhuriyetleri'nden devlet bursu sağlayarak 10.000 öğrenci getirme projesi 25.
    • Mesleki eğitim 2. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Türk Cumhuriyetlerinde, kısa süreli mesleki eğitimler yürütmek üzere 8 kurs merkezi açılması 2.
    • Ders kitapları 5. Milli Eğitim Bakanlığı'nın, Orta Asya ile ilgili metinler, görseller ve haritalar içeren ders kitapları kullanması 5.
    • Türkçe eğitimi 5. Türkiye'den öğretmenlerin, Türk Cumhuriyetlerindeki eğitim kurumlarında Türkiye Türkçesi öğretmek için gönderilmesi 5.
    • Türkçe öğrenim merkezleri 5. Ankara, Gazi, Abant İzzet Baysal, Ege ve İstanbul üniversitelerinde, Türkiye Türkçesi öğrenmek isteyen öğrencilere bir yıl süreyle eğitim vermek üzere açılan Türkçe Öğrenim Merkezleri (TÖMER) 5.
    Bu politika ve uygulamalar, Türkiye'nin Türk Cumhuriyetleri ve akraba topluluklarıyla olan tarihsel ve kültürel bağları güçlendirmek, bu bölgelerdeki eğitim düzeyini artırmak ve Türkiye dostu bir nesil yetiştirmek amaçlarıyla gerçekleştirilmiştir 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türk dünyası devletleri arasındaki ortak eğitim politikaları ve programları nelerdir?

    Türk dünyası devletleri arasındaki ortak eğitim politikaları ve programları şunlardır: Türk Üniversiteler Birliği ve Orhun Süreci: Türk Devletleri Teşkilatı bünyesinde 2013 yılında kurulan Türk Üniversiteler Birliği ve bu yapı üzerinden yürürlüğe konulan Orhun Değişim Programı ile yükseköğretimde uyum artırılmakta ve öğrenci-akademisyen hareketliliği teşvik edilmektedir. Ortak Tarih Ders Kitapları: Türkçenin uluslararası bir iletişim dili olarak teşvik edilmesi ve ortak tarih ders kitaplarının hazırlanması gibi stratejiler uygulanmaktadır. Büyük Öğrenci Projesi: 1992 yılında başlatılan bu proje, Türk Cumhuriyetlerinden gelen öğrencilere Türkiye'de eğitim imkanı sunarak kalıcı kardeşlik ve dostluk köprüleri kurmayı hedeflemektedir. Mevlana Değişim Programı: Türkiye tarafından geliştirilen bu program, yurtdışındaki yükseköğretim kurumları ile işbirliğini artırmayı amaçlamaktadır. Kardeş Okul Projesi: Türkiye tarafından uygulanan bu proje ile okullar arasında kardeş okul eşleştirmeleri yapılarak ilişkilerin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

    Türkiye'nin Orta Asya politikası nedir?

    Türkiye'nin Orta Asya politikası, Orta Asya ülkelerinin bağımsız, siyasi ve ekonomik istikrara sahip, kendi aralarında ve komşularıyla işbirliği içinde, uluslararası toplumla bütünleşmiş ve demokratik değerleri benimsemiş devletler olarak varlıklarını sürdürmelerini desteklemeyi amaçlar. Türkiye'nin Orta Asya politikasına dair bazı unsurlar şunlardır: Tanıma ve diplomatik ilişkiler: Orta Asya cumhuriyetlerini resmen tanıyan ve bu ülkelerde büyükelçilik açan ilk ülke Türkiye olmuştur. Ekonomik işbirliği: Türkiye, bölge ülkelerine ekonomik destek sağlamakta ve önemli yatırım fırsatları sunmaktadır. Kalkınma yardımları: Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı (TİKA), eğitim programları, projeler ve teknik yardımlar aracılığıyla bölgede aktif bir rol oynamaktadır. Kültürel ve eğitim alanında işbirliği: Uluslararası Türk Kültürü Teşkilatı (TÜRKSOY) ve Türk Dili Konuşan Ülkeler Parlamenter Asamblesi (TÜRKPA) gibi platformlarla kültürel ve eğitim alanında işbirliği geliştirilmektedir. Çok taraflı işbirliği: Türk Dili Konuşan Ülkeler arasındaki dayanışmanın artırılması amacıyla düzenlenen zirvelere öncülük edilmektedir.