• Buradasın

    İşlem öncesi dönemin özellikleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İşlem öncesi dönemin bazı özellikleri:
    • Ego merkezlilik 12. Çocuklar olayları yalnızca kendi bakış açılarıyla değerlendirir, başkalarının duygularını ve düşüncelerini anlamakta zorlanır 12.
    • Sembolik düşünme 12. Çocuklar nesneleri ve olayları sembollerle ifade etmeye başlar 12.
    • Korunum kavramının eksikliği 12. Çocuklar, bir nesnenin görünümü değiştiğinde miktarının aynı kaldığını anlamakta zorlanır 12.
    • Sınıflama ve sıralama güçlüğü 1. Çocuklar, nesneleri özelliklerine göre sınıflandırma veya sıralama konusunda zorlanır 1.
    • Tek yönlü düşünme 12. Çocuklar bir olayın ya da nesnenin yalnızca tek bir özelliğine odaklanır 12.
    • Hayal ve gerçek arasındaki ayrımın belirsizliği 1. Çocuklar hayal dünyası ile gerçek dünyayı ayırt etmekte zorlanır 1.
    • Sezgisel düşünce 14. Çocuklar genellikle mantığa dayalı değil, sezgilere dayalı düşünür 14.

    Konuyla ilgili materyaller

    İşlem öncesi dönem nedir 8. sınıf?

    İşlem öncesi dönem, Jean Piaget'nin bilişsel gelişim kuramında, 2-7 yaş arasındaki çocukların bulunduğu bir evredir. İşlem öncesi dönemin bazı özellikleri: Ego merkezlilik. Sembolik düşünme. Korunum kavramının eksikliği. Sınıflama ve sıralama güçlüğü. Tek yönlü düşünme. Hayal ve gerçek arasındaki ayrımın belirsizliği.

    İşlem öncesi dönem kaça ayrılır?

    İşlem öncesi dönem, Jean Piaget'in bilişsel gelişim kuramına göre iki ana döneme ayrılır: 1. Sembolik dönem (kavram öncesi dönem): 2-4 yaş arasını kapsar. 2. Sezgisel dönem: 4-7 yaş arasını kapsar. Sembolik dönemde, çocuklar dil, hayali oyun ve taklit gibi sembolik faaliyetler geliştirir.

    İşlem öncesi dönemde sorulan sorular nelerdir?

    İşlem öncesi dönemde çocuklara sorulabilecek bazı sorular: Ego merkezlilik: "Kardeşin üzüldü mü?" sorusuna, kendi duygularına odaklanarak yanıt verebilirler. Korunum ilkesi: "Bu bardaklardaki su miktarı eşit mi?" sorusuna, su düzeyinin yüksekliğine odaklanarak yanlış cevap verebilirler. Sınıflama ve sıralama: "Blokları renklerine veya şekillerine göre sıralayabilir misin?" sorusuna, tek bir özelliğe odaklanarak yanıt verebilirler. Hayal ve gerçek ayrımı: "Masallar gerçek olabilir mi?" sorusuna, masalları gerçek sanarak yanıt verebilirler. Sezgisel düşünce: "Bu olayın sonucu ne olacak?" sorusuna, kendi deneyimlerinden bağımsız tahminlerde bulunamazlar.