• Buradasın

    İşlem öncesi dönemin özellikleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İşlem öncesi dönemin özellikleri şunlardır:
    1. Sembolik Düşünme: Çocuklar nesneleri ve olayları sembollerle ifade etmeye başlar 12. Örneğin, bir sopa bir at gibi kullanılabilir 2.
    2. Benmerkezcilik: Çocuklar olayları yalnızca kendi bakış açılarıyla değerlendirir, başkalarının duygularını ve düşüncelerini anlamakta zorlanırlar 12.
    3. Korunum Kavramının Eksikliği: Çocuklar, bir nesnenin görünümü değiştiğinde miktarının aynı kaldığını anlamakta zorlanır 2.
    4. Sınıflama ve Sıralama Güçlüğü: Nesneleri özelliklerine göre sınıflandırma veya sıralama konusunda zorlanırlar 2.
    5. Tek Yönlü Düşünme: Çocuklar bir olayın ya da nesnenin yalnızca tek bir özelliğine odaklanır 2.
    6. Hayal ve Gerçek Arasındaki Ayrımın Belirsizliği: Çocuklar hayal dünyası ile gerçek dünyayı ayırt etmekte zorlanır 2.
    7. Sezgisel Düşünce: Çocuklar genellikle mantığa dayalı değil, sezgilere dayalı düşünürler 2.

    Konuyla ilgili materyaller

    İşlem öncesi dönem nedir 8. sınıf?

    İşlem öncesi dönem, Piaget'in bilişsel gelişim kuramına göre 2-7 yaş arasını kapsayan ikinci dönemdir. Bu dönemde çocuklar: - Dil hızla gelişir ve sembolik oyun ve düşünme artar. - Ben merkezcilik gösterirler, yani dünyanın merkezi kendilerinin olduğunu düşünürler. - Odaklanma (merkezleme) ve animizm gibi özellikler sergilerler. - Tek yönlü sınıflandırma yapabilirler ve özelden özele akıl yürütme eğilimindedirler. - Korunumu kazanamazlar, yani bir nesnenin görünüşündeki değişikliğe karşın aynı kalabileceğini anlayamazlar.

    İşlem öncesi dönem kaça ayrılır?

    İşlem öncesi dönem iki ana bölüme ayrılır: sembolik dönem (2-4 yaş) ve sezgisel dönem (4-7 yaş).

    İşlem öncesi dönemde sorulan sorular nelerdir?

    İşlem öncesi dönemde sorulan sorular, çocukların bilişsel gelişimlerine ve düşünce yapılarına göre şekillenir. Bu dönemde çocuklar genellikle şu tür soruları sorarlar: 1. "Neden?" soruları: Çocuklar, olayların nedenlerini kendi deneyimlerinden bağımsız bir şekilde tahmin etmeye çalışırlar. 2. "Kim?", "Ne?", "Nerede?" gibi temel sorular: Bu sorular, çocukların çevrelerini ve nesneleri anlamaya çalışmalarını yansıtır. 3. "Benmerkezci sorular": Çocuklar, kendi bildikleri ve gördükleri her şeyin başkaları tarafından da bilindiğini sanırlar, bu nedenle kendi bakış açılarından sorular sorarlar. 4. "Hayali sorular": Masalları ve hikayeleri gerçekmiş gibi algıladıkları için, bu tür konularda sorular sorarlar. Bu sorular, çocukların sembolik düşünme, sınıflama ve sıralama yeteneklerinin henüz tam olarak gelişmemiş olmasından kaynaklanır.