• Buradasın

    Gökhan Arastaman karşılaştırmalı eğitim nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gökhan Arastaman'ın "Karşılaştırmalı ve Uluslararası Eğitim" adlı kitabında karşılaştırmalı eğitim, sosyoloji, siyaset bilimi, felsefe, ekonomi, tarih ve psikoloji gibi disiplinlere dayanan amorf bir çalışma alanı olarak tanımlanmaktadır 12.
    Bu alan, eğitim sistemlerini ve bu sistemlerin toplum, kültür, dil, ekonomi ve politika ile olan ilişkilerini sistematik olarak inceler 2. Karşılaştırmalı eğitim, yerel ve küresel boyutta eğitimde karşılaşılan sorunlar hakkında araştırmacılara ve uygulayıcılara fikir yürütme ve iyi uygulamaları keşfetme olanağı sağlar 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Karşılaştırmalı ve uluslararası eğitim nedir?

    Karşılaştırmalı ve uluslararası eğitim, farklı ülkelerin eğitim sistemlerini inceleyerek bu sistemlerin güçlü ve zayıf yönlerini anlamaya çalışan bir araştırma alanıdır. Karşılaştırmalı eğitimin amaçları: - Eğitim sistemlerine ve sorunlarına ilişkin geçerli bilgiler elde etmek. - Eğitimde etkin olan etmenlerin evrimini ve görünümünü inceleyerek eğitim politikasının saptanmasına yardımcı olmak. - Bir ülkenin eğitim sisteminin geliştirilmesi için katkıda bulunmak. Uluslararası eğitim ise, küreselleşen dünyada eğitim politikalarının belirlenmesi ve iyileştirilmesi için ülkeler arası işbirliğini ve veri paylaşımını içerir.

    Uluslararası ve karşılaştırmalı eğitim yüksek lisans ne iş yapar?

    Uluslararası ve karşılaştırmalı eğitim yüksek lisansı mezunları, çeşitli alanlarda görev yapabilirler: 1. Eğitim Kurumları: MEB'e bağlı kurumlar ve özel kurumlarda çokkültürlülük ve eğitim çalışmalarında yer alabilirler. 2. Uluslararası Eğitim İşletmeleri: Uluslararası eğitim işletmelerinde öğretim, araştırma ve yönetim işleri yürütebilirler. 3. Akademik Çalışmalar: Uluslararası ve karşılaştırmalı eğitim alanında araştırma yaparak, eğitim teori ve pratiğine katkıda bulunabilirler. 4. Politika ve Planlama: Eğitim politikalarının belirlenmesi ve eğitim planlamalarında, uluslararası ilişkilerin yumuşatılması ve barış ortamının sağlanmasında rol alabilirler. Ayrıca, bu mezunlar, yabancı dil becerilerini geliştirerek uluslararası kariyer fırsatlarına da sahip olabilirler.