• Buradasın

    Fırat Üniversitesi ders kaydı nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Fırat Üniversitesi'nde ders kaydı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Öğrenci Bilgi Sistemi'ne (OBS) Giriş:
      • Fırat Üniversitesi'nin resmi web sitesine (firat.edu.tr) gidilir ve "Öğrenci İşleri" sekmesine tıklanır 3.
      • Açılan sayfada "Öğrenci Otomasyonuna Giriş" butonuna tıklanarak, öğrenci numarası ve T.C. kimlik numarası ile sisteme giriş yapılır 3.
    2. Ders Seçimi:
      • OBS'nin ana menüsündeki "Ders Kayıtları" sekmesinden geçmişte alınan ve şu anda kayıtlı olunan dersler görüntülenir 3.
      • Yeni dersler için kayıt işlemi gerçekleştirilir 3.
    3. Danışman Onayı:
      • Ders seçimi yapıldıktan sonra, seçilen derslerin danışman tarafından onaylanması gerekir 1.
    4. Ödeme:
      • Ders kaydı yapabilmek için öğrenim ücreti veya katkı payının ödenmesi gerekmektedir 1. Ödeme, Ziraat Bankası ATM'leri veya internet bankacılığı üzerinden öğrenci numarası ile yapılabilir 1.
    Ders kaydı, akademik takvimde belirtilen süreler içinde yapılmalıdır 1. Süre dışında yapılan başvurular için danışmanın onayı gereklidir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Fırat Üniversitesi OBS'ye nasıl girilir?

    Fırat Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) giriş adımları: 1. Fırat Üniversitesi'nin resmi web sitesine (https://www.firat.edu.tr/) gidin. 2. "Öğrenci İşleri" sekmesine tıklayın. 3. "Öğrenci Otomasyonuna Giriş" butonuna tıklayın. 4. Kullanıcı adı kısmına öğrenci numaranızı, şifre kısmına ise ilk giriş yapıyorsanız T.C. kimlik numaranızı girin. 5. Giriş butonuna tıklayın. Sisteme giriş yaptıktan sonra sol tarafta yer alan menüde kullanım kılavuzu bulunmaktadır. Şifrenizi unuttuysanız, "Şifremi Unuttum" butonuna tıklayıp, öğrenci numarası ve T.C. kimlik numarası ile güvenlik doğrulamasını yaptıktan sonra SMS veya e-posta seçeneklerinden birini seçerek yeni şifre talep edebilirsiniz.

    Fırat Üniversitesinde ortak ders nasıl alınır?

    Fırat Üniversitesi'nde ortak ders almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Ortak Derslerin Belirlenmesi: Fırat Üniversitesi'nde ortak dersler, "Ortak Ders-1 (OD1)", "Ortak Ders-2 (OD2)" ve "Ortak Ders-3 (OD3)" olarak sınıflandırılır. 2. Koordinatörlerle İletişim: Ortak dersler, Ortak Dersler Koordinatörü (ODEK) ve Birim Koordinatörleri tarafından yürütülür. 3. Ders Programının Belirlenmesi: Ortak dersleri alan öğrencilerin haftalık ders programı, derslerin yeri ve zamanı, dersleri veren bölümlerin görüşleri alınarak Genel Koordinasyon Kurulu (GKK) tarafından kesinleştirilir. 4. Uzaktan Eğitim (Varsa): Bazı ortak dersler, tüm bölümlerde uzaktan eğitim yoluyla verilebilir. 5. Sınavlar: Ortak derslerin sınavları, ilgili Ders Koordinasyon Kurulu (DKOM) tarafından organize edilir ve değerlendirilir. Daha fazla bilgi için Fırat Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi (FUZEM) ile iletişime geçilmesi önerilir.

    Fırat akademik kayıt ne zaman?

    Fırat Üniversitesi'nde 2024-2025 akademik yılı kayıtları 19-23 Ağustos 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.

    Fırat Üniversitesi öğrenci girişi nasıl yapılır?

    Fırat Üniversitesi öğrenci bilgi sistemine (OBS) giriş yapmak için aşağıdaki adımları izleyin: 1. obs.firat.edu.tr adresine gidin. 2. "Öğrenci Girişi"ne tıklayın. 3. Kullanıcı Adı kısmına öğrenci numaranızı, Şifre kısmına ise ilk giriş yapıyorsanız T.C. kimlik numaranızı girin. 4. Giriş butonuna tıklayın. Sisteme giriş yaptıktan sonra sol tarafta yer alan menüde kullanım kılavuzu bulunmaktadır. Şifrenizi unuttuysanız, giriş ekranındaki "Şifremi Unuttum" bağlantısından yeni şifre oluşturma adımlarını takip edebilirsiniz.

    Fırat OBS'de ders kaydı ne zaman?

    Fırat Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden ders kaydı, her dönem ders kayıt haftası içerisinde yapılır.

    Fırat Üniversitesi OBS'ye nasıl girilir?

    Fırat Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) giriş adımları: 1. Fırat Üniversitesi'nin resmi web sitesine (https://www.firat.edu.tr/) gidin. 2. "Öğrenci İşleri" sekmesine tıklayın. 3. "Öğrenci Otomasyonuna Giriş" butonuna tıklayın. 4. Kullanıcı adı kısmına öğrenci numaranızı, şifre kısmına ise ilk giriş yapıyorsanız T.C. kimlik numaranızı girin. 5. Giriş butonuna tıklayın. Sisteme giriş yaptıktan sonra sol tarafta yer alan menüde kullanım kılavuzu bulunmaktadır. Şifrenizi unuttuysanız, "Şifremi Unuttum" butonuna tıklayıp, öğrenci numarası ve T.C. kimlik numarası ile güvenlik doğrulamasını yaptıktan sonra SMS veya e-posta seçeneklerinden birini seçerek yeni şifre talep edebilirsiniz.