Fen alan becerileri, çocukların fen bilimlerini anlamalarına ve bilimsel düşünme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olan 13 temel beceriden oluşur. Bu beceriler şunlardır: 1. Bilimsel Gözlem Yapma: Veri toplamak ve gözlemlenen nesne, olay veya olgunun niteliklerini tanımlamak. 2. Sınıflandırma: Nesneleri, olayları ve olguları benzerliklerine veya farklılıklarına göre gruplandırmak. 3. Bilimsel Gözleme Dayalı Tahmin Etme: Elde edilen gözlem verilerine dayanarak tahminler yapmak. 4. Bilimsel Veriye Dayalı Tahmin Etme: Gözlem dışı elde edilmiş verileri veya ön deneyimlere dayalı olarak tahminler yürütmek. 5. Operasyonel Tanımlama Yapma: Amaca uygun tanımlamalar yapmak. 6. Deney Yapma: Basit düzeyde deneyler tasarlamak ve yürütmek. 7. Bilimsel Çıkarım Yapma: Veriye dayalı olarak fene yönelik durumları ifade edebilmek. 8. Bilimsel Model Oluşturma: Modeller kullanarak fene yönelik olay veya olguları açıklamak. 9. Kanıt Kullanma: Bilimsel olayları yorumlamada verilerin kullanılmasını ifade etmek. 10. Bilimsel Sorgulama Yapma: Bilim insanlarının bilimsel bilgi elde etme süreçlerini deneyimlemek. Bu beceriler, çocukların analitik düşünmelerini, problem çözme yeteneklerini ve çevreye duyarlılık kazanmalarını sağlar.