Ege Üniversitesi'nde ders saydırma işlemi şu adımlarla gerçekleştirilir: 1. Başvuru: Öğrenci, ders saydırma talebiyle Anabilim Dalı Sekreterliğine dilekçe ile başvurur. 2. Gerekli Belgeler: Transkript ve dersin alındığı üniversiteden alınan onaylı ders içeriği belgesi sunulmalıdır. 3. Anabilim Dalı Başkanlığı Onayı: Talep, Anabilim Dalı Başkanlığı tarafından uygun bulunursa, Ders İntibak Tablosu hazırlanır. 4. Enstitü Yönetim Kurulu Kararı: Talep, Enstitü Yönetim Kurulu'nda görüşülerek karara bağlanır. 5. Onay İşlemi: Karar, işleme alınmak üzere Enstitü Müdürlüğü tarafından Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na gönderilir. Ders saydırma işlemi, alınan derslerin mevcut üniversitenin müfredatında yer alan derslere eşdeğer olması ve daha önce başarıyla tamamlanmış olması şartlarını gerektirir.