Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Dergi tirajları, dağıtıma verilen sayı üzerinden hesaplanır 2. Örneğin, 100 bin adet basılan bir derginin 98 bini dağıtıma verildiğinde tiraj 98 bin olarak ifade edilir 2.
Tiraj hesaplanırken dikkate alınan bazı faktörler:
- Taban satış adedi 2. Benzer gün ve sayıya ait satış verileri kullanılarak hesaplanan, katkı olmadan beklenen satış miktarıdır 2.
- Promosyon getirisi 2. Dergi içinde herhangi bir promosyon veya kampanya olması, ek satış sağlar 2.
- Günün özelliği 2. Haftanın bazı günlerinde veya önemli olayların yaşandığı günlerde satışların artması gibi etkenler göz önünde bulundurulur 2.
- Özel günler 2. Bayramlar, yılbaşı gibi dönemlerde satışların büyük ölçüde etkilenmesi dikkate alınır 2.
Tiraj, ayrıca basılı tiraj ve dağıtım tirajı olarak da hesaplanabilir 5. Basılı tiraj, kullanılan kağıt miktarına göre, dağıtım tirajı ise dağıtım noktalarındaki satış rakamlarının toplanmasıyla belirlenir 5.
Tiraj rakamları, bağımsız kurumlar tarafından ölçülür 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: