• Buradasın

    Deniz ve diğerleri (2008) tarafından yapılan çalışmada üstbiliş farkındalık düzeyleri hangi değişkenlere göre incelenmiştir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    A group of Turkish university students of varying genders and academic backgrounds sit in a sunlit classroom, thoughtfully discussing with a professor holding open research papers, surrounded by stacks of books and a blackboard with erased chalk marks.
    Deniz ve diğerleri (2008) tarafından yapılan çalışmada üstbiliş farkındalık düzeylerinin hangi değişkenlere göre incelendiğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, üstbiliş farkındalık düzeylerinin incelendiği bazı değişkenler şunlardır:
    • Cinsiyet 14. Bazı çalışmalarda üstbiliş farkındalık düzeylerinin cinsiyete göre farklılık göstermediği, bazı çalışmalarda ise anlamlı farklılıklar olduğu belirtilmiştir 14.
    • Sınıf düzeyi 14. Sınıf düzeyi değişkeni açısından anlamlı farklılığın olmadığı veya bazı alt boyutlarda farklılıkların olduğu araştırmalar bulunmaktadır 14.
    • Akademik başarı 1. Öğrenim görülen program ve akademik başarı değişkenleri açısından gruplar arasında anlamlı farklılıklar olduğu belirtilmiştir 1.
    • Branş 2. Öğrencilerin branşlarına göre üstbiliş farkındalık düzeylerinde anlamlı bir fark bulunmadığı tespit edilmiştir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Üstbiliş farkındalığı nedir?

    Üstbiliş farkındalığı, kişinin kendi düşünme süreçlerinin farkında olması ve bu süreçleri kontrol edebilmesidir. Üstbiliş kavramının temel bileşenleri şunlardır: Üstbilişsel bilgi: Bireyin bilişsel süreçleri hakkındaki inançları. Üstbilişsel deneyimler: Bilişsel süreçlerin yorumlanması. Üstbilişsel kontrol stratejileri: Bilişsel sistemleri kontrol etmek için kullanılan stratejiler. Üstbiliş farkındalığı, bireyin neyi bilip neyi bilmediğini anlamasına, öğrenme stratejilerini etkili bir şekilde kullanmasına ve kendi öğrenmesini izlemesine yardımcı olur.