• Buradasın

    Bilim insanları farelerin beyin aktivitelerini sanal gerçeklik ortamında takip ederek ne belirledi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bilim insanları, farelerin beyin aktivitelerini sanal gerçeklik ortamında takip ederek şu belirlemeleri yaptı:
    1. Fareler, sanal nesneleri ve konumları beyinlerinde temsil edebilirler 1. Bu, memelilerin beynindeki hipokampus bölgesinin konumlama ve yön bulmada önemli bir rol oynadığını gösterir 1.
    2. Fareler, sanal gerçeklik ortamında zihinsel haritalama yapabilirler 1. Yani, bir yeri bulmak için çevreyi keşfettiklerinde, hipokampusları tarafından bir harita oluşturulur 1.
    3. Fareler, yırtıcılara karşı içgüdüsel tepkiler verirler 23. Geliştirilen VR gözlükleri sayesinde, farelerin baş üstü tehditlere nasıl tepki verdikleri ve bu sırada beyinlerinde neler yaşandığı gözlemlenebildi 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sanal gerçeklik ne işe yarar?

    Sanal gerçeklik (VR), bilgisayar teknolojisi kullanılarak oluşturulan simüle edilmiş ortamlarda kullanıcılara çeşitli deneyimler sunar. Bu teknolojinin başlıca kullanım alanları şunlardır: 1. Eğitim: Sanal gerçeklik, tıbbi eğitim ve uçuş eğitimleri gibi alanlarda kullanılarak öğrencilerin teorik bilgileri pratikte uygulamalarına olanak tanır. 2. Sağlık: Fobiler, travma sonrası stres bozukluğu ve anksiyete gibi psikolojik rahatsızlıkların tedavisinde sanal gerçeklik terapileri kullanılır. 3. Oyun ve Eğlence: VR gözlükleri, kullanıcılara daha gerçekçi ve interaktif oyun deneyimleri sunar. 4. Emlak: Emlakçılar, sanal turlar ve 3D modellemeler ile müşterilere evleri sanal ortamda gezdirerek satış ve kiralama süreçlerini hızlandırır. 5. Havacılık ve Savunma: Pilot ve uçuş ekibi eğitimleri ile askeri simülasyonlarda sanal gerçeklik teknolojileri kullanılır. Ayrıca, sanal gerçeklik teknolojisi, endüstriyel tasarım, sanat ve şirket sunumları gibi alanlarda da çeşitli uygulamalar sunmaktadır.

    Sanal gerçeklik beyni nasıl etkiler?

    Sanal gerçeklik (VR) beyni çeşitli şekillerde etkiler: 1. Hafıza ve Öğrenme: VR, beynin bilgiyi daha iyi saklamasını sağlar ve öğrenmeyi daha eğlenceli ve etkili hale getirir. 2. Nöroplastisite: VR, beynin kendini yeniden bağlayabilme yeteneğini artırır, bu da bilişsel işlevleri geliştirir. 3. Algı Yanılsamaları: Sanal ortamda beynin algılarını yanıltmak mümkündür, bu da sanal uzuv ağrısı gibi durumların tedavisinde kullanılabilir. 4. Dijital Bağımlılık: Uzun süreli VR kullanımı, beynin ödül merkezini sürekli uyararak bağımlılığa yol açabilir ve zihinsel yorgunluğa neden olabilir. 5. Terapötik Kullanım: VR, psikoterapi ve rehabilitasyon alanlarında duygusal iyileşme ve anksiyete azaltma gibi amaçlarla kullanılabilir.