William Glasser'in "Başarısızlığın Olmadığı Okul" kitabı, okul başarısızlığının nedenlerini sorgulayan ve eğitimcilere çözüm önerileri sunan bir eserdir. Kitapta ele alınan bazı konular: Başarısızlık kavramı: Glasser, başarısızlığın okulda öğrenildiğini ve ilk başarısızlık deneyiminin sonraki başarıları etkilediğini savunur. Eğitim sistemi sorunları: Ezberci eğitim, öğrencilerle yaşam arasında bağlantı kurulamaması, yaratıcılığın ve sanatın desteklenmemesi, ölçme ve değerlendirmenin testler ve notlarla yapılması gibi sorunları inceler. Çözüm önerileri: Heterojen sınıfların motive edici olduğunu, tüm öğrencilerin potansiyel başarılı olarak görülmesi gerektiğini ve davranış planlamasının önemini vurgular. Öğrenci-öğretmen ilişkileri: Sıcak ve yapıcı ilişkilerin önemi, öğrencilerin duygusal ihtiyaçlarının karşılanması gerektiğini belirtir.