• Buradasın

    4. sınıf sosyal bilgiler yaşadığımız yer nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    4. sınıf sosyal bilgiler dersinde "yaşadığımız yer" konusu, çevre, coğrafi yönler, iklim tipleri, doğal ve beşeri unsurlar gibi konuları içerir 234.
    • Çevre: İnsanların ve diğer canlıların etkileşim içinde bulunduğu ortak alandır 2.
    • Coğrafi yönler: Kuzey, güney, doğu ve batı olmak üzere 4 ana yön ve bunların arasında kalan kuzeydoğu, kuzeybatı, güneydoğu, güneybatı gibi ara yönlerdir 23.
    • İklim tipleri: Akdeniz, Karadeniz, karasal iklimler 23.
    • Doğal unsurlar: Toprak, göl, deniz, akarsu, dağ, orman gibi doğa tarafından oluşturulmuş unsurlar 34.
    • Beşeri unsurlar: İnsanlar tarafından oluşturulan şehirler, barajlar, köprüler, yollar gibi yapılar 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    4. sınıf sosyal bilgiler 2. ünite konuları nelerdir?

    4. sınıf sosyal bilgiler 2. ünite konuları şunlardır: Kültür ve Miras: Ailemin tarihi; Milli kültür ögelerimiz; Geleneksel çocuk oyunları; Bir kahramanlık destanı: Milli Mücadele. Bu ünitede öğrenciler, ailelerinin tarihini araştırmayı, milli kültür ögelerini incelemeyi ve Milli Mücadele'nin önemini kavramayı öğrenirler.

    4. sınıf sosyal bilgiler birey ve toplum nedir?

    4. sınıf sosyal bilgiler dersinde birey ve toplum konusu, bireylerin kişiliklerinin, ait oldukları toplumun etkisiyle nasıl şekillendiğini ve toplumla olan etkileşimlerini ele alır. Birey ve toplum arasındaki ilişki şu şekilde özetlenebilir: Kimlik ve aidiyet: Bireyler, ait oldukları toplumun normlarını ve değerlerini benimseyerek kimliklerini oluştururlar. Sosyalleşme: Bireyler, toplumla sürekli etkileşim içinde olarak onun kültüründen etkilenir ve bu süreç sürekli gelişir. Etki ve tepki: Toplum bireyleri etkileyebilirken, bireyler de toplumu değiştirme ve etkileme gücüne sahiptir. Bu konu, öğrencilerin sosyal hayata uyum sağlamalarına yardımcı olur.

    4 sınıf sosyal bilgiler konuları nelerdir?

    4. sınıf sosyal bilgiler dersi konuları, 7 öğrenme alanı altında toplanmıştır. Bu öğrenme alanları ve içerdikleri konular şunlardır: 1. Birey ve Toplum: Herkesin bir kimliği var. Herkesin bir öyküsü var. Nelerden hoşlanıyorum. Onun yerinde olsaydım. Farkındayım, farklılıklara saygılıyım. 2. Kültür ve Miras: Ailemin tarihi. Milli kültür ögelerimiz. Geleneksel çocuk oyunları. Bir kahramanlık destanı. 3. İnsanlar, Yerler ve Çevreler: Yönlerimiz. Yol tarifi yapalım. Çevremizde neler var. Hava durumu. Yaşadığım yer. Doğal afetlere hazır olalım. 4. Bilim, Teknoloji ve Toplum: Teknolojik ürünler. Geçmişten bugüne teknoloji. Zaman içinde teknoloji. İcat çıkaralım. Zarar vermeden kullanalım. 5. Üretim, Dağıtım ve Tüketim: İstek ve ihtiyaçlarımız. Ailemde ve çevremde ekonomik faaliyetler. Bilinçli tüketici olalım. Ayağımızı yorganımıza göre uzatalım. Tüketime evet, israfa hayır. 6. Etkin Vatandaşlık: Ben çocuğum, haklarımla varım. Sorumluluk üstleniyorum. Eğitsel ve sosyal etkinliklere katılıyorum. Özgürlük ve bağımsızlık. 7. Küresel Bağlantılar: Ülkeleri tanıyalım. Komşularımız ve Türk Cumhuriyetleri. Farklı kültürler. Dünya farklılıklarla güzel.

    4 sinif sosyal bilgiler sayfa 36'da ne var?

    4. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabının 36. sayfasında, Hecce Yayıncılık'a göre şu içerikler bulunmaktadır: Doğru-yanlış ifadeleri: Kimliğimiz, kişisel bilgilerimizi içeren resmî bir belgedir gibi ifadelerin doğru ya da yanlış olarak değerlendirilmesi ve yanlış olanların düzeltilmesi. Kelime doldurma: Eğitsel ve sosyal, empati becerisi, kimlik, doğum günümüz gibi kelimelerin cümlelerde boşluklara yerleştirilmesi. Soru cevapları: Dezavantajlı bireyler için proje önerileri yazma, bireyler arası farklılıklara saygı ile ilgili yazı bulma gibi ödevler. Ayrıca, bu sayfada zihin haritası oluşturma etkinliği de yer almaktadır. Farklı yayınevlerine ait ders kitaplarında içerik değişiklikleri olabilir.

    4. sınıf sosyal bilgiler etkinlik konuları nelerdir?

    4. sınıf sosyal bilgiler dersinde işlenecek bazı etkinlik konuları şunlardır: Bilim, Teknoloji ve Toplum: teknolojik ürünler; geçmişten bugüne teknoloji; zaman içinde teknoloji; icat çıkaralım; zarar vermeden kullanalım. Üretim, Dağıtım ve Tüketim: istek ve ihtiyaçlar; ailede ve çevrede ekonomik faaliyetler; bilinçli tüketici olalım; ayağımızı yorganımıza göre uzatalım; tüketime evet, israfa hayır. Etkin Vatandaşlık: ben çocuğum, haklarımla varım; sorumluluk üstleniyorum; eğitsel ve sosyal etkinliklere katılıyorum; özgürlük ve bağımsızlık. Küresel Bağlantılar: ülkeleri tanıyalım; komşularımız ve Türk Cumhuriyetleri; farklı kültürler; dünya farklılıklarla güzel. Bu konular, 2024-2025 eğitim yılı müfredatına göre belirlenmiştir.