• Buradasın

    4 sınıf sosyal bilgiler aile tarihi nasıl hazırlanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    4. sınıf sosyal bilgiler dersinde aile tarihi hazırlamak için şu adımlar izlenebilir:
    1. Görüşme yapılacak kişi belirlenir 25. Aile tarihinin yazılacağı kişinin genellikle ailenin en yaşlı bireyi olması önerilir 2.
    2. Görüşme yeri ve zamanı belirlenir 25.
    3. Sorular belirlenir 25. Görüşme sırasında sorulacak sorular, aile tarihini oluşturacak bilgileri elde etmeye yönelik olmalıdır 2.
    4. Görüşme için araç gereçler hazırlanır 25. Ses kayıt cihazı, fotoğraf makinesi, kalem ve kâğıt gibi malzemeler hazırlanmalıdır 2.
    5. Görüşme yapılır 25.
    6. Görüşme kayıtları düzenlenerek yazılı hâle getirilir 25.
    Aile tarihi hazırlanırken sözlü tarih yönteminin yanı sıra fotoğraflar, mektuplar, diplomalar, koleksiyonlar, kıyafetler ve çeşitli ev eşyaları gibi yazılı ve görsel kaynaklardan da yararlanılır 235.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sosyal bilgiler dersinde tarih nasıl anlatılır?

    Sosyal bilgiler dersinde tarih anlatımı, 2000'li yıllardan itibaren yapılandırmacı eğitim anlayışı doğrultusunda bilimsel ve pedagojik bir yaklaşımla gerçekleştirilmektedir. Tarih anlatımında kullanılan bazı yöntemler: Sözlü tarih yöntemi. Anlatım yöntemi. Tarih konularının anlatımında dikkat edilmesi gereken bazı noktalar: Aktif katılım. Günlük yaşamla bağlantı. Değerlerin kazandırılması.

    4 sınıf sosyal bilgiler konuları nelerdir?

    4. sınıf sosyal bilgiler dersi konuları, 7 öğrenme alanı altında toplanmıştır. Bu öğrenme alanları ve içerdikleri konular şunlardır: 1. Birey ve Toplum: Herkesin bir kimliği var. Herkesin bir öyküsü var. Nelerden hoşlanıyorum. Onun yerinde olsaydım. Farkındayım, farklılıklara saygılıyım. 2. Kültür ve Miras: Ailemin tarihi. Milli kültür ögelerimiz. Geleneksel çocuk oyunları. Bir kahramanlık destanı. 3. İnsanlar, Yerler ve Çevreler: Yönlerimiz. Yol tarifi yapalım. Çevremizde neler var. Hava durumu. Yaşadığım yer. Doğal afetlere hazır olalım. 4. Bilim, Teknoloji ve Toplum: Teknolojik ürünler. Geçmişten bugüne teknoloji. Zaman içinde teknoloji. İcat çıkaralım. Zarar vermeden kullanalım. 5. Üretim, Dağıtım ve Tüketim: İstek ve ihtiyaçlarımız. Ailemde ve çevremde ekonomik faaliyetler. Bilinçli tüketici olalım. Ayağımızı yorganımıza göre uzatalım. Tüketime evet, israfa hayır. 6. Etkin Vatandaşlık: Ben çocuğum, haklarımla varım. Sorumluluk üstleniyorum. Eğitsel ve sosyal etkinliklere katılıyorum. Özgürlük ve bağımsızlık. 7. Küresel Bağlantılar: Ülkeleri tanıyalım. Komşularımız ve Türk Cumhuriyetleri. Farklı kültürler. Dünya farklılıklarla güzel.

    Aile tarihi nedir 4. sınıf?

    Aile tarihi, bir ailenin kökenini ve geçmişini inceleyen bir konudur. 4. sınıf düzeyinde aile tarihi şu şekilde açıklanabilir: Aile: Anne, baba ve çocuklardan oluşan topluluktur. Aile Tarihi: Ailelerin geçmişinde evlilikler, akrabalık ilişkileri, doğumlar, ölümler ve göçler gibi önemli olaylar yer alır. Araştırma: Aile tarihi, sözlü tarih yöntemi, yazılı ve görsel kaynaklar ile çeşitli nesneler kullanılarak araştırılır. Kanıtlar: Fotoğraflar, mektuplar, diplomalar, koleksiyonlar, kıyafetler ve ev eşyaları bu süreçte kullanılan kanıtlardandır. Öğrenme: Aile tarihi sayesinde, aile büyüklerinin geldikleri yerler, yaşadıkları yerler ve çalıştıkları işler gibi bilgiler öğrenilir.

    Aile tarihi için hangi sorular sorulur?

    Aile tarihi için sorulabilecek bazı sorular: Tam ad ve doğum bilgileri: Tam adınız nedir? Kaç yılında, nerede doğdunuz? Meslek: Mesleğiniz nedir? Göç ve yerleşim: Bu şehre nereden geldiniz? Akrabalık: Büyükanne ve büyükbabalarınızın isimlerini, doğdukları yerleri sorardım? Eğitim: Çocukluğunuz nerede geçti, hangi okulları okudunuz? Hatıralar: Eski fotoğraf, belge, hatıra eşyaları var mı? Gelenekler: Ailenizde bayramlar nasıl kutlanırdı? Kişisel anılar: Çocukluğunuz ve aile büyüklerinize ait hatıralar var mı? Soyadı kökeni: Soy isminiz nereden geliyor, kim vermiş? Bu sorular, aile tarihini araştırmak için temel bilgiler sağlar. Araştırma sırasında sözlü tarih yöntemi kullanılabilir ve sorular genişletilebilir.