• Buradasın

    21. yüzyıl için 21 ders ne anlatıyor?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yuval Noah Harari'nin "21. Yüzyıl İçin 21 Ders" kitabı, 21. yüzyılın acil sorunlarını ele alarak hızla değişen bir dünyada insan olmanın ne anlama geldiğini yeniden düşünmeye çağırıyor 14.
    Kitapta ele alınan bazı konular:
    • Nükleer silahlanma, ekolojik tehdit ve teknolojik sıçrama gibi insanlığın karşı karşıya kaldığı temel sorunlar 5.
    • Liberal demokrasi ve demokratik sistemin yetersiz kaldığı noktalar 12.
    • Bireylerin tutumları ve küresel dünyanın kişisel ahlak üzerindeki etkisi 12.
    • Yapay zeka, bilgi teknolojileri ve biyoteknoloji gibi alanların toplumlara etkisi 14.
    • Adalet, eşitlik ve medeniyet gibi kavramların eleştirisi 5.
    Harari, bu kitapla daha fazla insanın insan türünün geleceği hakkındaki tartışmalara katılmasını sağlamayı amaçlıyor 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    21. yüzyılda okul nasıl olmalı?

    21. yüzyılda okulların nasıl olması gerektiğine dair bazı görüşler: Eğitim Modeli: Okulun eğitim modeli, 21. yüzyıl bireylerinin beklentilerini karşılamalıdır. Öğrenci Odaklılık: Sınıflar, öğretmen değil, öğrenci odaklı olmalıdır. Teknoloji Kullanımı: Eğitimde teknoloji ve multimedya etkin bir şekilde kullanılmalıdır. Disiplinlerarası Eğitim: Eğitim, küresel konuları kapsamalı ve proje ile araştırma bazlı olmalıdır. Okul İklimi: Eğitimde pozitif dil benimsenmeli, öğrencilerin ait olma, sevilme ve güç hissi gibi ihtiyaçları karşılanmalıdır. Sosyal Beceriler: Öğrenci kulüp çalışmalarına ağırlık verilmeli ve sosyal beceri faaliyetleri yürütülmelidir. Yabancı Dil Eğitimi: Yabancı dil, hayatın birçok alanında kullanılmalı ve akademik dersler de beceri dersleri de yabancı dilde yapılmalıdır. Fiziki Koşullar: Kalabalık olmayan, az sayıda şubenin bulunduğu okullarda öğrenciler ihtiyaçlarını daha rahat ifade edebilir ve karşılık alabilir.

    21 Yüzyıl becerileri nelerdir?

    21. yüzyıl becerileri şu şekilde gruplandırılabilir: Öğrenme ve yenilik becerileri. Dijital okuryazarlık becerileri. Yaşam ve kariyer becerileri. Ayrıca, 21. yüzyıl becerileri genellikle "4C" olarak da adlandırılır: Creativity (Yaratıcılık), Critical Thinking (Eleştirel Düşünme), Collaboration (İşbirliği/Takım Çalışması) ve Communication (İletişim).

    21 Yüzyıl Becerileri hangi derslerde var?

    21. yüzyıl becerileri, genellikle sosyal bilimler, fen bilimleri, sanat ve tasarım gibi çeşitli derslerde ele alınır. Bu beceriler arasında eleştirel düşünme, problem çözme, iletişim, iş birliği, dijital okuryazarlık ve yaratıcılık gibi yetenekler bulunur. Sosyal Bilimler: Tarih, coğrafya, siyaset bilimi gibi derslerde eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri işlenir. Fen Bilimleri: Biyoloji, kimya, fizik gibi derslerde bilgi ve teknoloji okuryazarlığı becerileri kazandırılır. Sanat ve Tasarım: Yaratıcılık ve inovasyon becerileri sanat ve tasarım derslerinde geliştirilir. Bu beceriler, geleneksel ders müfredatlarının yanı sıra proje tabanlı öğrenme, oyunlaştırma ve yenilikçi eğitim yöntemleri ile de kazandırılabilir.

    21. yüzyıl 2030 nasıl bir dünya?

    2030 yılında dünyanın nasıl bir yer olacağına dair bazı tahminler: Çevre ve Enerji: Karbon vergileri yaygın olacak, yenilenebilir enerji kullanımı artacak ve uçak yakıtı ile et üretimi çevreye zarar verdiği için pahalı olacak. Ulaşım: Elektrikli ve şoförsüz araçlar yaygın olacak, yüksek hızlı trenler uzun mesafe yolculuklarında önem kazanacak. Ekonomi: Evrensel Temel Gelir Sistemi uygulanabilir, gelir adaletsizliğini azaltmak için adımlar atılabilir. Teknoloji: Yapay zeka birçok alanda gelişecek, beyin-bilgisayar arayüzleri yaygın kullanılacak ve 3D yazıcılarla organik materyallerden yapay organlar üretilebilecek. Göç: İklim değişikliği nedeniyle yeni bir göç dalgası başlayabilir. Toplumsal Yapı: Dijital kimliklerin önemi artacak, evden çalışma yaygın olacak.